Opbergmeubel/Speeltoestel

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Omdat het nu te koud was om aan mijn houten boot verder te werken ben ik maar aan een ander project begonnen.
We hadden al lang zitten denken om een paar meubels te maken voor de kinderspeelhoek.
Het moest iets praktisch, leuks en aparts worden.

Na lang denken kwamen we eerst op het idee om een bureau te maken mat daaronder 2 kastjes waarop gespeeld kon worden met oa. Lego.
Tevens moest het een soort afscheiding worden tussen de zithoek en het speelgedeelte.
Ook de kop van de tv-Wand wou ik benutten om zoveel mogelijk ruimt te creëren.

Verder was het de bedoeling om nog wat extra kastruimte te maken waar kunststof bakken in passen.
Om het wat leuk aan te kleden kwam ik op het idee om iets te verzinnen waardoor de kinderen op de kast konden klimmen en er langs de andere kant af konden glijden.
Natuurlijk was veiligheid ook erg belangrijk.
Na wat denk-, reken-, en teken-werk is dit het resultaat geworden.

Het meeste is uitgevoerd in witte 18mm v313 spaanplaat (watervast) voorzien van 2mm pvc kantenband.
De ronde wand en de wand naast de glijbaan zijn van mdf voorzien van witte muurverf (afwasbaar).

Attached files
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Hoi Spaander,

De scherpe hoeken valt wel mee hoor!, de meeste zijn buiten val of stoot bereik.
Ook buiten de speelhoek zijn er altijd hoeken waar ze dagelijks langslopen (salontafel bv.)

Bouwtekeningen heb ik niet.
Ik bedenk ruwweg hoe het er uit moet komen zien, als ik bij te moeilijke punten kom dan teken ik ze op een plaatje hout uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.