Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

foedraal voor beitels gevraagd

Wie heeft nog ergens in z'n werkplaats een foedraal voor beitels en gutsen slingeren en gebruikt dat niet meer? Zo'n langwerpige lap van (kunst)leer, suède of canvas, waar je 15 a 20 beitels, gutsen e.d. in separate vakjes in kunt steken en het geheel kunt oprollen. Aangezien ik gereedschap steeds mee moet nemen naar de werkplaats, ben ik op zoek naar zo'n ding. In de winkels en op internet zijn alleen van die krappe dingen te koop waar hooguit schroevendraaiers inpassen. Het mag best een oudje zijn. Te koop of misschien ruilen tegen iets van gereedschap of zo?? Ik haal 'm graag af of anders zijn verzendkosten voor mij.

Re: foedraal voor beitels gevraagd

Hoe breed moet ie zijn?

waarom maak je hem niet zelf?

Of anders op maat laten maken op een zeilmakerij.

Afmeting is, denk ik, ongeveer 80 x 35. Zeilmakerij is inderdaad een goede tip! Bedankt

Ken je niemand die met een naaimachine overweg kan? Een naaister die retouches doet, moet zo iets makkelijk kunnen maken.

Bedankt voor de reacties. In een ander topic zag ik voorbeelden van hoe je zelf zo'n roltas kunt maken. Ik denk dat ik gewoon zoiets ga maken van een stuk canvas:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu
    Ken je niemand die met een naaimachine overweg kan? Een naaister die retouches doet, moet zo iets makkelijk kunnen maken.
    Ware het niet dat je voor dit soort canvas en ontwerpen een zware industriële naaimachine nodig hebt. Of, als je het met de hand doet, speciale naalden en bij voorkeur een schoenmakershandschoen, of hoe zo'n harnasje om je hand, met een metalen vlak om de naald door te drukken dan ook heet...

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar
    ...... Of, als je het met de hand doet, speciale naalden en bij voorkeur een schoenmakershandschoen, of hoe zo'n harnasje om je hand, met een metalen vlak om de naald door te drukken dan ook heet...
    Dat is een zeilplaat. En inderdaad, je kan niet zomaar stevig canvas met een huis, tuin en keukennaaimachine stikken. Daar heb je een zeilmaker of een schoenmaker of een stoffeerder of een zadelmaker voor nodig. Ik heb het idee dat ik een rijtje uitstervende beroepen aan het opstellen ben. ops:
    Een andere mogelijkheid is om met holnieten te werken. Dat staat niet zo gestroomlijnd maar je kan dat simpel in eigen beheer doen. Met stroken kunstleer kan je een afwerk/verstevigingsrand aanbrengen.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Mijn moeder maakte ze vroeger(kleine 30 jaar geleden) zelf voor mijn broer zijn timmergereedschap tijdens zijn lts-opleiding. 2 rollen, 1 voor de beitels en 1 voor de slangenboren.
    Ze maakte ze van canvas en naaide op een gewoon naaimachine.
    Het mooie ervan is dat ze nog steeds (in redelijk goede staat) in zijn timmerkist zitten.

Forum Rechten