Bureau Eva en bouwrestauratie

Bureau Eva

Nieuw lid
17 feb 2012
2
0
Hoi allen,

Wat een verademing om dit forum te vinden, waar liefde voor het vak en kennis/ ervaring delen centraal staan! Ik ben junior in de branche en heb een vraag:

Ik zal mij eerst voorstellen:
Ik heb in juni 2011 de (deeltijd) opleiding meubelmaken aan het Hout- en Meubileringscollege te Amsterdam afgerond en ben momenteel bezig mijn eigen bedrijf op te richten, Bureau Eva. Ik wil werken als zelfstandig meubelmaker, met mogelijkheid tot het doen van klussen in huis. Ik ben net begonnen met het maken van een website, ga mij inschrijven bij de KvK, ben op zoek naar een werkplaats etc.

Naast werken als kleine zelfstandige, wil ik graag een aantal dagen per week in de bouw(restauratie) werken. Waarom in die sector? Ik heb tijdens mijn opleiding stage gelopen bij Stichting Bouwloods en gewerkt als houtbouwer bij het Archeon en ik vind het te gek om (op locatie) maatwerk te leveren, noeste arbeid te verrichten en te werken aan unieke projecten. Bovendien heb ik gemerkt dat ik de combinatie tussen werken met collega's én werken als eenling erg fijn vind.

Er is nogal wat aanbod op het gebied van bouw, restauratie, meubel, interieur en ik vind het een klus om binnen het aanbod dat ene bedrijf te vinden waar ik een tijd kan werken. Wie kan mij helpen wegwijs te worden in de wondere wereld van de bouw(restauratie)? Ik zou graag in contact komen met mensen die mij meer kunnen vertellen over de mogelijkheden binnen de bouw(restauratie) en die weer mensen kennen etc. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar welke kennis en ervaring je zeker moet hebben om in dit werkveld te kunnen werken? En ik ben ook benieuwd naar de mogelijkheden voor stage, leer/werkplekken etc. Ik hoop dat ik mijn kennis en ervaring in de loop der tijd ook weer kan aanbieden op dit forum!

Tips zijn welkom, evenals een persoonlijk gesprek! Groeten, Eva (bureau.eva@gmail.com)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Eva, welkom op dit mooie forum. Mocht je een plek zoeken dan weet ik in regio Zwolle misschien nog wel een plek waar je een tijdje mee kan lopen als soort van stage-plek.
 

Bureau Eva

Nieuw lid
17 feb 2012
2
0
Hoi Mark en Rick,

Bedankt voor jullie welkomstgroeten!
Mark, klopt het dat in Rotterdam de nadruk meer ligt om handgereedschap en botenbouw? Zo stond Rotterdam bekend in Amsterdam tenminste, maar ben benieuwd of dit ook klopt. Welke richting doe jij? Ik deed deeltijd meubelmaken BOL II en ging op zaterdag naar school. Daarnaast werkte ik. Geniet van je tijd op school!

Rick, wat voor soort plek is het in Zwolle waar ik eventueel stage kan lopen? Ik ben erg aan het rondkijken, maar ben zeker geinteresseerd!

Fijn weekend, groeten, Eva
 

Hemmo van der Zaan

Actieve deelnemer
28 feb 2012
47
0
Eva, een goede zet om een paar ijzers in het vuur te leggen. Zelf ben ik ruim25 jaar ondernemer op elektro(nica) technisch gebied, met name reparatie bruin- en witgoed. Door rugproblemen al meerdere malen het roer omgegooid, de zaak aan mijn zoon overgedaan en nu bedrijfsmatig bezig met productie van houten meubels en speelgoed (coor mijn kleinkinderen). Ik werk als zzp-er en dat bevalt prima. Veel minder administratieve rompslomp meer,geen dure accountant en vooral : veel minder druk.
Houtopleiding gehad van mijn vader die meestermeubelmaker was. Een pracht beroep.
Ik probeer in principe alles van sloophout of steigerhout te maken, het is steeds een uitdaging om van iets waar een ander op uit is gekeken iets anders en moois te maken. Voor de afzet heb ik een winkeltje gevonden in brocante etc.
gr.en succes,Hemmo van der Zaan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.