Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Ovaal bijzettafeltje

Na een half jaar stage is het weer tijd om wat eigen projecten op te pakken. Ik was er al een tijd geleden mee begonnen, maar had thuis niet meer de middelen om het geheel af te maken. Ik heb de afgelopen week het tafeltje op school afgerond en afgewerkt. Morgen breng ik het naar mijn opa en oma en hoop ik dat ze er blij mee zijn.

Wat vinden jullie er van?

Lennaert

Re: Ovaal bijzettafeltje

Ik vindt het er netjes uitzien.

Moest meteen aan het bijzettafeltje bij mijn opa en oma thuis denken, jaren dertig, dezelfde op het eerste gezicht wat vreemde verhouding tussen boven en onderblad die bij nadere beschouwing eigenlijk precies goed is. Mooi gemaakt, degelijk werk.

Niet helemaal mijn smaak, maar wel mooi meubelmakers werk. In dit tafeltje zitten heel wat moeilijk uit te voeren bewerkingen in. Mooi gemaakt.

groet jos

Ik vind het heel mooi gemaakt, ziet er goed uit!

Gebogen poten, ovale bladen, alles sluit perfect aan.

Ik heb enkel één kleine opmerking. Op de laatste foto zie je het kopshout van het bovenblad, en de twee voorste stukken zijn met de hartkant in dezelfde richting aan mekaar gelijmd. Of is het gezichtsbedrog doordat het ovaal is? Op die manier is de kans groter dat het blad krom trekt, wat jammer zou zijn bij zo'n mooi afgewerkt meubel. (Als het gestoomd beuken is kan het wel meevallen, daar de krachten van het hout naar verluidt afzwakken door het stoomproces).

Kijk al uit naar het volgende project!

Groeten,
    Steven

Steven,

Het verbaast mij hoeveel een foto kan bedriegen. Het lijkt op de foto inderdaad alsof ze in dezelfde richting zijn verlijmd, alleen is dat in het echt totaal niet het geval. Ik denk dat het komt doordat het blad ovaal is, zoals je zelf ook al aangaf.

Verder bedankt voor de complimenten!

Oef, blij dat ik er had bijgezet dat het gezichtsbedrog kon zijn . Had mezelf beetje ingedekt, wil niet negatief over komen met commentaar .

Wat de complimenten betreft; als het goed is mag het gerust gezegd worden :lol: .

Groeten,
    Steven

hey lennaert
    ziet er goed uit man daar zullen je opa en om wel erg blij mee zijn
    groetjes van leroy

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik wist van het bestaan van dit project maar had nog geen foto's gezien. Indrukwekkend !! Niet echt mijn eigen smaak maar wel mooi gemaakt.

Heel mooi Lennaert, goed werk geleverd.
    Daniel

Forum Rechten