afkort/verstekzaag telescopisch - budget max 500€

berre

Nieuw lid
15 feb 2012
5
0
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede afkort/verstekzaag bij voorkeur telescopisch en draaibaar maar jammer genoeg zie ik het bos door de bomen niet meer.. of omgekeerd :?

Ik ga deze vooral gebruiken voor plinten en moluren dus zou toch redelijk nauwkeurig moeten zijn met een fijne zaagsnede.

Momenteel heb ik een Makita LS 101BL in gedachten, eigenlijk puur omwille van de goede naam van het merk en ik dit model op een site voor iets van een 470€ kan kopen

Het lijkt mij toch een degelijk toestel te zijn met grote zaagcapaciteit

Iemand hier ervaringen mee, of met andere toestellen ongeveer in dezelfde prijsklasse? Hitachi heeft ook een groot aanbod en van hun boormachines ben ik toch tevreden maar een afkortzaag is natuurlijk iets helemaal anders...

Alvast bedankt

Mvg
Wim
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Is het nodig om in dubbelverstek te zagen?

Heb je ook nog aan zoiets gedacht?
http://www.metabo.nl/Productcatalogus-s ... a8a.0.html
Ik zou dan wel gaan voor een fijner getand zaagblad.
Deze zaag zit rond de 200 euro.
Een duurder model hoeft niet altijd beter te zagen, het type zaagblad maakt heel veel uit.

Ik weet niet of je een bedrijf heb of dat je particulier bent, maar soms kan dit een verschil maken.
De meeste kwalitatieve groothandels zijn vaak wel bereid om een vertegenwoordiger van een merk te laten komen voor een demo.
Mocht je dit kunnen doen, zou ik wel aangeven dat je een demo wilt met een fijn zaagblad, en dus niet met de vaak standaard alpurpose zaagbladen, die redelijk grof zagen.

Sommige gereedschapzaken of groothandels geven vaak een paar keer per jaar een demo dag, met verschillende fabrikanten, dit kan ook erg nuttig zijn.

Zowel Makita en Metabo, hebben zo van die rond rijdende bussen, met demo spullen.
Dan kun je de zaag in werking zien. Wat anders is het toch maar afwachten wat je koopt.
 

berre

Nieuw lid
15 feb 2012
5
0
hallo,

allemaal alvast bedankt voor de reacties!

@zweihaak
Ik ben particulier maar doe heel veel zelf in mijn eigen woning, momenteel zaag ik eigenlijk alles met de hand en alhoewel ik daar ondertussen heel goed in ben geworden :lol: komen er enkele werkjes aan waar dat onbegonnen werk is

die Metabo KGS 216 M ziet er idd goed uit, en de prijs is ook heel scherp en ik begrijp ook uw punt ivm het zaagblad, ik kan mij goed voorstellen dat bij die goedkopere modellen ook goedkope groffe zaagbladen zitten

heb je een idee wat zo een fijn(er) zaagblad kost? ik heb daar eigenlijk geen idee van...

heb je ook met dit model zelf ervaring? ik ben zo wat bang dat bij die goedkopere modellen de telescopische geleider misschien meer speling heeft waardoor die minder nauwkeurig zijn

@bobbie: bedankt voor de tip: enig idee waar je kan terugvinden welke modellen uit duitsland komen?

Alvast bedankt allemaal!

Mvg
Wim
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
berre zei:
hallo,

allemaal alvast bedankt voor de reacties!

@zweihaak
Ik ben particulier maar doe heel veel zelf in mijn eigen woning, momenteel zaag ik eigenlijk alles met de hand en alhoewel ik daar ondertussen heel goed in ben geworden :lol: komen er enkele werkjes aan waar dat onbegonnen werk is

die Metabo KGS 216 M ziet er idd goed uit, en de prijs is ook heel scherp en ik begrijp ook uw punt ivm het zaagblad, ik kan mij goed voorstellen dat bij die goedkopere modellen ook goedkope groffe zaagbladen zitten

heb je een idee wat zo een fijn(er) zaagblad kost? ik heb daar eigenlijk geen idee van...

heb je ook met dit model zelf ervaring? ik ben zo wat bang dat bij die goedkopere modellen de telescopische geleider misschien meer speling heeft waardoor die minder nauwkeurig zijn

@bobbie: bedankt voor de tip: enig idee waar je kan terugvinden welke modellen uit duitsland komen?

Alvast bedankt allemaal!

Mvg
Wim

http://forum.fok.nl/topic/1620809

http://festoolownersgroup.com/other-too ... o/15/?wap2
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
hoi,
ik heb zelf de bosch gcm 10s.(zaagdikte 60mm en zaagbreedte 300mm) perfect voor uw prijsklasse, rond de 500euro betaald.
daarvoor had ik een powerplus die zwaarder van motor was en nog een bredere zaagcapaciteit was. Wat was mij dat voor ene rommel.
speling op de 90 graden stop. Niet weg te krijgen. Motor rook altijd verbrand ( hoewel er toch een grof blad op zat).
uit ellende weggedaan en de bosch gekocht. Echt een verademing. Mijn eerste zaagsnede was zo strak dat die koppen wel geschuurd leken. Extra hm zaagbladje bij gekocht. Deze kostte ongeveer 65euro.
ze hebben nog modellen groter en kleiner maar ik denk allen met dezelfde preciezie en nauwkeurigheid. Kortom een super machine.


gr
 

berre

Nieuw lid
15 feb 2012
5
0
hallo iedereen,

ik ben eens gaan kijken in een plaatselijke dhz en ben de Metabo KGS 216 M tegengekomen.

Op het "label" op de motor (waar de specificaties opstaan) staat ook "D-72622 Nürtingen Germany" vermeld, wil dit dan zeggen dat deze in duitsland gemaakt is (of plakken ze dit ook de de chinese versies)?

Het leek mij toch een degelijk toestel, geen speling op de telescooparm, degelijke materialen gebruikt

Zijn grote broer, de KGS 254 M stond er ook, ook hier het label "D-72622 Nürtingen Germany"

Mvg
Wim
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
berre zei:
Op het "label" op de motor (waar de specificaties opstaan) staat ook "D-72622 Nürtingen Germany" vermeld, wil dit dan zeggen dat deze in duitsland gemaakt is (of plakken ze dit ook de de chinese versies)?

Zolang er niet bij staat "made in" dan wil het niets zeggen, op mij Jet machines staat ook een adres in Zwitserland, dat is het adres van het hoofdkwartier. en nergens staat "made in". Toch is het algemeen bekend dat ze in Taiwan gemaakt zijn.

geloof me dat als ze echt in Duitsland gemaakt waren, dan het er in koeienletters op geschreven zou staan.

Bij toolnation.nl is de promotie van de dag een Bosch GCM 800S met gratis schuurmachine
 

berre

Nieuw lid
15 feb 2012
5
0
denk dat het verschil vooral in kwaliteit zit (en prijs)... heb ook al veel slechte dingen gelezen over de kgs 216, de ervaringen over de kgs 216 m lijken wel positiever te zijn (5 sterren op powertoolshop, 4.6/5 bij conrad)... enfin binnenkort begin ik aan de werken dus ga ik de knoop doorhakken en voor dit toestel gaan denk ik

cheers
b
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
De KGS 216M is een prima dingetje.. Goed waar voor je geld.. Ik zou wel een goed blad kopen (stehle oid)
Dat zal je zaagbeeld zeker verbeteren..

Gr rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.