uitbreiden van de website rondom het forum

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ik vind het heel interessant dat de kennis gestructureerd wordt, zo wordt alles veel overzichtelijker.
Blij dat op deze manier honderden, misschien duizenden jaren kennis geconserveerd wordt, en het echte ambachtelijke vakwerk op die manier de tand des tijds doorstaat.
Eigenlijk ben ik niet echt goed op de hoogte over wiki's, en voel ook niet de behoefte zelf artikels te schrijven. Ik er kijk sowieso uit naar de uitbreiding hiervan, maar weet er zelf vaak niets of niet veel aan toe te voegen. Vaak heb ik het gevoel dat anderen het beter kunnen uitleggen, ik werk meer op gevoel en kan dit moeilijk beschrijven.

Wat ik echter wel goed kan is taalfouten opsporen in teksten, dus bij deze bied ik mij aan om alles te overlezen en waar nodig de fouten te corrigeren ;) .

Veel schrijfplezier!
Steven
 

kodama

Actieve deelnemer
Ik heb het concept van een wikiproject zoals dat beschreven staat eens goed doorgenomen en kwam tot de conclusie dat we wel een groep mensen nodig hebben die hier actief aan willen werken. Er hebben zich al enkele bekendgemaakt en ik ben uiteraard ook zelf kandidaat.
Wie heeft er de deze pagina al eens doorgelezen, http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:WikiProject ?
Als we deze weg inslaan hebben we een duidelijk kader waarin we kunnen werken en het sluit geen van de eerder genoemde initiatieven uit.
Welke richting wordt er nu uitgegaan, wie wil wat doen en hoe?
We kunnen eenvoudig een project pagina aanmaken maar het is zinloos als we geen groep van actieve deelnemers kunnen bijeenbrengen.
In de beschrijving wordt een groep van minstens 6 personen voorgesteld maar meer is uiteraard beter.
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Ik vind het een beetje spijtig dat de plannen omtrent het aanleggen van wiki's of een database een beetje stilgevallen is. Het lijkt me dat er onvoldoende personen zijn voor actief te kunnen werken aan een wikiproject, is het misschien een goed idee dat we voorlopig voortgaan met de wiki's van het forum zelf (diegene die hiertoe bereid zijn)? Achteraf kan dit nog omgevormd worden, denk ik, en dan kunnen we toch al wat informatie systematisch bewaren en ordenen?

Ik vind het zonde indien al deze informatie verloren gaat in de grote hoeveelheid van posts die op het forum aanwezig zijn (+ enorm veel kennis die nog niet op het forum staat maar wel aanwezig is bij de leden). Dus indien hiermee akkoord wordt gegaan, wil ik gerust verdergaan met het maken van wiki's met de inhoud van al bestaande "sticky's". Zelf heb ik wel maar beperkte kennis dus zullen er geen of weinig wijzigingen worden doorgevoerd van mij uit.

Of wordt het hele concept afgevoerd?
 
D

Dulcimer

Guest
Hallo Pascal,
Ook ik vind 't van groot belang dat vakkennis beschreven en vastgelegd wordt. Echter, ik heb er de kennis niet voor wat betreft Wiki en ook de tijd niet; mogelijk, wanneer dit een keer loopt dat ik er wel aan kan bijdragen.
Ik hoop echter van harte dat anderen samen met jou hiermee een start willen maken.
Ik ben benieuwd en zal dit volgen.
Vele groeten,
Frans
N.B. nog veel gedaan met je Stanley woodbottom schaaf?
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Ik ga mijn best doen om stap voor stap wat wiki's bij te maken. Het helpt mij ook want ondertussen neem ik veel info op over de besproken onderwerpen. Dus verloren moeite is het nooit voor mij :). Nieuwe wiki's zal ik nog wel posten op het forum en ongetwijfeld zullen er personen zijn die het niet kunnen laten om het na te lezen. :twisted:

Graag zou ik nog even vragen of het mogelijk wordt gemaakt dat foto's worden weergeven op de wiki's. Dit komt de opmaak ten goede en maakt de inhoud ook wat leesbaarder.


Dulcimer zei:
N.B. nog veel gedaan met je Stanley woodbottom schaaf?
Heb er nog enkele avonden wat mee geschaafd, werkt heel fijn! Maar door drukke tijden op school + begonnen met het opschuren van de luiken en ramen is er weinig tijd over de laatste dagen/weken + de gewoonlijke taken om en rond het huis. De auto kan voorlopig niet meer in de garage aangezien er nog een lopend project alle ruimte inneemt :p (later meer daarover, mooi project als het lukt, mij de afgang besparen als het faalt :lol: ). Maar ben zeer blij met deze koop!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.