Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

uitbreiden van de website rondom het forum

Beste forummers, er gebeuren op het forum weer fantastische dingen, dat ben helemaal met de bovenstaande posters eens. Het handgereedschap forum is erg actief, maar ook op de andere fora zijn natuurlijk zat onderwerpen die we voor eeuwig aan de vergetelheid moeten onttrekken.
    Ik heb wel eens gedacht om een index te maken die naar de verschillende forumonderwerpen linkt die inhoudelijk veel specifieke wetenswaardigheden hebben. Maar een wiki is ook een heel goed idee, maar willen we dan alles herschrijven, of met copy paste wat meer ongestructureerde content in wiki stoppen? Wat eventueel altijd nog kan worden herschreven natuurlijk. Ik wil toch nog een nieuwe voorpagina voor het forum maken, een beetje a la mijn site hier voor de gemeenschap, www.nichadainfo.com. Helaas hebben de bewoners hier het forum nog niet gevonden en ik heb er bijna geen tijd voor, maar gelukkig hebben we dat probleem bij woodworking.nl niet. Wiki met houtbewerkers kennis, een overzicht van houtbewerkers die wel opdrachten aan willen nemen, met foto en portfolio, een gallery met mooiste werkstukken (die door de forumleden gekozen kunnen worden om daar geplaatst te worden) ruimte om b.v. nog eens een leuke wedstrijd te organiseren, een blog waarin forumleden eens wat over een ander forumlid kunnen schrijven, een rubriek met mooie links naar interessante meubelmakers, mooie filmpjes etc. Dus de site voor het forum moet een echte vergaarbak worden en het forum moet er echt blijven zoals het forum bedoeld is. En het nieuwe marktplein actief. Dus als er leden opstaan die de wiki willen inrichten en beheren, en we vinden dit een goed idee, dan graag!! laat maar horen!

jaap

Re: uitbreiden van de website rondom het forum

Inmiddels WikiMedia software geinstalleerd. http://www.woodworking.nl/wiki

jaap

Een geweldig initiatief! Ik hoop dat er zich kandidaten voorstellen om dit idee vorm te geven. Als het gerealiseerd wordt zal ik zeker actief aan de inhoud meewerken.

Als er een wiki site wordt opgesteld blijft deze hopelijk gevrijwaard van reclame en kan er misschien in de richting van donaties gekeken worden moesten fondsen noodzakelijk blijken.

Zeker een goed initiatief. Dit maakt het zoeken naar en lezen van informatie een stuk makkelijker en kunnen we allemaal een posstieve bijdrage leveren.

Jaap,
    ik ben niet echt thuis in het computergebeuren en kan niet goed oordelen over je plannen. Wat mij betreft wacht ik af wat er gebeurt en wanneer ik een bijdrage kan leveren dan zal ik dat doen.
    Groet,
    Frans

grappig... enkel als testje met een knipoog naar Rick...

http://woodworking.nl/wiki/index.php?title=Zwaluwstaart

Ik ga zodra ik tijd heb (normaal morgenavond al) beginnen met het ingeven van de sticky topics ivm handschaven. Om een overzicht te bewaren: Ik zal beginnen met "Alles over handschaven. Een basisset schaven" zodat we geen dubbel werk gaan verrichten. Daarna plaats ik de link hier en in het originele topic zodat alles kan nagekeken worden door de kenners (deze kunnen het dan ook direct aanpassen ofwel mij een pb sturen en dan pas ik het zo goed mogelijk aan).

Voor diegene die ook wiki's willen ingeven maar de Engelse termen nogal verwarrend vinden, door te registeren en dan in je "settings" de taal op "nl - Nederlands" te zetten gaat het vlotter.

Indien je een zoekopdracht ingeeft, zie je vervolgens of de pagina al bestaat. Zo niet, dan kan je deze beginnen ingeven. De rest wijst zichzelf wel uit denk ik. Overigens is het registeren op de wikipagina niet nodig voor het aanmaken van een nieuwe wiki.

Als iemand problemen ondervindt bij het maken van een wiki, mag die me ook altijd contacteren.

Dank je wel Jaap.

Het is precies wat ik bedoelde in mijn eerdere posts. In de loop van de tijd kan zo een enorm archief met nuttige informatie worden opgebouwd. Prachtig!

Ik had hier nog de aandacht willen vestigen dat op de 'woodworking' wiki, http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... oodworking , die reeds bestaat.
    Het is misschien mogelijk om een Nederlandse versie van deze pagina te beginnen net zoals er een Nederlandse versie van de 'gewone' wikipedia bestaat, en deze met het forum te verbinden. Zo hoeft het wiel niet opnieuw uitgevonden te worden.
    De wikipedia organisatie heeft al een gerespecteerde naam en de kwaliteit van de inhoud is noemenswaardig. Als daarbij aangesloten zou worden zal de inhoud van een Nederlandse 'woodworking' wiki ook in dezelfde richting evolueren, hiermee heb ik het dan over de kwaliteit en kwantiteit van de inhoud. Na het eerste voorbeeld over zwaluwstaarten te hebben bekeken kwam dit mij ter gedachte. Ik moet bekennen dat ik niet erg onder de indruk was van deze intrede en verloor een stuk van mijn motivatie om aan het initiatief deel te nemen. De aansluiting bij een gevestigd organisatie zal uiteindelijk iedereen ten goede komen denk ik.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@scheppie : bedankt he !!! hahaha

Forum Rechten