Waar vind ik kant en klare keukenkasten zonder fronten?

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
Ik ben op zoek naar standaard keukenkasten, de achterbouw zeg maar, excl. het front.

Ik zoek één kastje van 70 hoog x 60 breed x 52 diep en één apothekerskast van 227 hoog x 30 breed x 52 diep.
Ikea is natuurlijk een optie maar dan heb ik er meteen de deuren bij en daar heb ik niks aan want ik moet voor de rest van de keuken ook nieuwe deuren maken.

Heeft iemand tips? Alvast bedankt!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Volgens mij kun je losse kasten bij de bouwmarkten kopen.
Of het de kwaliteit is die je zoekt weet ik niet en van de maten zijn er folders.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
kijk eens bij de ikea.
Dit zijn toch altijd samenstellings paketten.
Van de doe het zelf zaken zou ik niet nemen dure rotzooi is het.
 

WR1944

Oud hout
Bij Ikea kan je de losse kasten kopen. In de verpakking zit een kast met alle toebehoren om het geheel samen te stellen, aan andere kasten te koppelen en om hem aan de muur vast te maken. Het systeem is goed doordacht en de kwaliteit is redelijk. Ik denk dat dit de makkelijkste weg is. Alleen als je een afwijkende maat nodig hebt zal je wat moeten improviseren. Je zou het constructieprincipe kunnen nabootsen en in dezelfde stijl je eigen kasten maken. De hardware is in de meeste bouwmarkten te koop.
Ikea is ook tot in Amerika te vinden al wordt het hier een beetje vreemd uitgesproken, zelfs in hun commercials; aikieaa. Vreemde jongens die Amerikanen.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
volgens mij kan je die kasten ook zonder deuren kopen hoor. Daarin laten ze iedereen vrij, juist omdat ze zoveel verschillende opties hebben.

Ik heb daar net 4 apothekersladen gekocht, horen eigenlijk bij keukens maar ook prima los te krijgen.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
juist bij de ikea zonder fronten.
Gezien dit samenstellingspaketten zijn.

Bij de doehetzelf is altijd met fronten.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Corpussen kan je idd best in de ikea los gaan kopen, bij alle andere zaken zal het meestal incl front moeten. En de frontjes bij ikea hebben simpelweg een andere bestelnummer, die die bestel je dan gewoon niet mee. Je daar andersom ook rustig losse frontjes kopen.

Waarom de ikea? Prijs-kwaliteit een stuk beter dan dhz en goedkopere keukenzaken. Het is het goedkoopste daar met een redelijke kwaliteit, terwijl dhz meestal slechte kwaliteit levert aan een hogere prijs..
 

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
Ok. Dank je wel. Ik ga er eens langs of ik de kasten naar mijn gading kan vinden en of ik ze evt. passend kan maken.
 

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
Ik heb te maken met een kasthoogte van 80cm vanaf bovenzijde plint to aanrecht. Ikea heeft alleen 70cm zie ik :?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.