Kodama, Japans werken met hout.

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Aangezien ik een enorme liefhebber ben van de japanse traditie van houtbewerking, wat niet direct synchroon loopt met alle gereedschappen in de japanse houtbewerking(M.a.w. ook de 'nieuwste' Lie Nielsen beitels zijn hier goed voor te gebruiken) zou ik bij deze Kodama willen vragen of hij wat eigen werk zou willen laten zien. Het is vooral de japanse archirectuur, zeg maar timberframing, die me aantrekt maar ook meubelwerk spreekt me wel aan.
Het is namelijk niet zo eenvoudig om veel en interessant japans werk op fotoos te vinden.
 

kodama

Actieve deelnemer
Hier enkele foto's:
Dit is niet alleen mijn eigen werk, dergelijke projecten worden gerealiseerd door verschillende mensen in een bedrijf die ieder een bijdrage leveren in het geheel.

Op de onderstaande website zal in de toekomst nog veel meer beeldmateriaal worden gepubliceerd van projecten waar ik een aandeel in had. Hiervoor zal je echter nog even geduld moeten uitoefenen vermits ik mijn foto's niet tot mijn beschikking heb. Momenteel ben ik op vakantie in Europa ...

Dus nu alvast deze binnenkort zeker nog meer.

Attached files
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Kodama,

Heb jij dan ook meegewerkt aan de reportage voor "Houtnieuws" ?
Ben wel benieuwd naar jou 'hout' verhaal,

Mvg,

Geert
 

kodama

Actieve deelnemer
Dat klopt, dat heb ik geschreven.
Ik ken geen nederlandstalig tijdschrift dat geïntereseerd zou zijn in technische artikels over dit onderwerp dus besloot ik een Blog te maken (zie onderaan).
Ik hoop op deze manier het onderwerp uit te diepen en zoveel mogelijk informatie gratis beschikbaar te maken voor een breed publiek. Dit kost echter tijd en veel moeite, het gaat dus maar traag vooruit. Traag maar zeker.
Bedankt voor je intresse.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Dopeling,

ken je het boek Complete Japanese Joinery?

Als ik eens een verbinding gemaakt heb waar ik trots op ben pak ik dat boek van de plank en blader het even door, dan sta je gelijk weer even met beide benen op de grond. Sommige verbinding zijn werkelijk kunst!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.