Schaaltje uit splitsing van gouden regen

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Beste Forummers,

Dit kleine schaaltje heb ik afgelopen september gedraaid uit een takverspringing van een Gouden Regen.

Het is erg mooi draaihout om mee te werken in dit geval heb ik de schors en het spint er aan laten zitten wat een leuk effect geeft.

Diam ø7-10cm Hoogte 8cm.

Geschuurd tot korrel 600

Afwerking 2 lagen tuinmeubelolie

IMG_0649.JPG


IMG_0650.JPG
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Zo te zien aan de bovenkant mooi dun gedraaid. Heb je ook een foto van de binnenkant? Ik weet, het is een kwestie van smaak, maar de voet had van mij dunner gemogen voor een sierlijker vorm.
Knap werk, want het valt niet altijd mee met die verschillende nerfrichtingen.
Hoe lang draai je al?
vr.gr. Jan Pranger.
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Jan,

Wat betreft die voet moet ik je helemaal gelijk geven
Ik ben in Nov 2010 thuis komen te zitten met een Burnn-Out en op advies van een psychologe ben ik een hobby gaan zoeken die bij me past. In eerste instantie kwam ik uit op houten speelgoed maken omdat mijn vrouw destijds zwanger was van ons eerste kind. Na het kopen van een Emcostar waar een klein draaigedeelte op zat is bij mij de intresse voor het houtdraaien ontstoken. In Mei 2010 heb ik toen een grotere draaibank gekocht een Wadkin BL150.
Dus ik draai nu zo een goede 10 maanden af en toe een werkstukje in mijn schaarse vrije hobby tijd ter ontspanning. Ik leer mezelf eigenlijk alles zelf aan via websites van anderen en uit wat leeswerk in boeken.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Fijn dat je deze hobby hebt gevonden. Het levert veel ontspanning en inspanning op. Een combinatie waarbij je je vaak prettig voelt. Was je op jongere (zeg 8 tot 12 jaar) leeftijd ook al bezig met hout? Ben heel benieuwd.
vr.gr. Jan Pranger.
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Jan/Rick,

Kan wel fotos maken van binnenkant van het schaaltje maar de binnenkant is niet zo goed gelukt als de buitenkant, was pas mijn 5e draaiwerkstukje en ik had destijds nog geen uitholbeitel dus er zitten wat beitelsporen in de binnenwand. Wanddikte is overigens ca. 2,5á3mm

Jan,

Tussen mijn 8 en 12e was ik niet zo met hout bezig was wel vaak in de natuur te vinden en vaak aan de waterkant want sportvissen deed ik toen heel regelmatig en heel graag.

Gouden regen blijft mooi hout ik heb gelukkig een aardig voorraadje op de kop kunnen tikken heb nog behoorlijk wat stammetjes dus kan nog ff vooruit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.