stofafzuiging maar compact!

samsites

Actieve deelnemer
13 feb 2012
50
0
België
Hoi hoi,

voor m'n kity 419 zoek ik een COMPACTE afzuiging. Hier leid je al uit af dat ik niet véél plaats heb. ;)

Ik heb al naar héél wat zitten kijken , véél zitten lezen op dit forum (en ook andere), maar weinig antwoorden gevonden.

De stofafzuiging moet gewoon compact zijn EN is slechts om mijn kity op aan te sluiten. NIETS meer.
De rest gebeurt via de festool vac.

Ik heb al gekeken naar zo'n Spero SP 04. Is dat wat? Is dat voldoende qua afzuiging in de eerste plaats?
Bij navraag bij een houtwerkingswinkel zou dit voldoende zijn.

Echter van iemand anders kreeg ik de opmerking iets in de aard van dit:
http://www.tendotools.com/documents/cat ... ml?lang=en
zelfs véél te weinig zou zijn voor 1 machine.

Is de 'tecniek' achter deze 2 toestellen zo verschillend? De een zuigt (spero) 183m³/u en zou voldoende zijn en de ander (tendo) 850m³/u en zou véél te weinig zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

Sam
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
hoi Sam,

Ik kan mij niet voorstellen dat die 850 kuub te weinig is, ik gebruik er één die 900 kuub zuigt en heb geen problemen met de zaagtafel, freestafel, lintzaag en vlak vandiktebank. Alleen is die tendotools uitvoering niet zo'n fijn ding, als de stofzak volraakt verlies je heel veel zuigkracht en het is een smerig en niet zo'n gemakkelijk klusje om hem te legen. Ik spreek uit ervaring en heb al snel een andere gekocht met plastic zakken eronder.

Ik zou als ik weinig ruimte heb toch voor de Spero kiezen, 184 kuub moet wel voldoen voor een zaagtafel en hij filtert een stuk fijner dan de katoenen stofzak van de Tendotools (0,5 micron)

groeten,
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.