zebrano kistje met windroos

luc29

Nieuw lid
27 jan 2012
10
0
www.houtenfineer.nl
Beste woodworkers,

Ik heb weer een nieuw kistje gemaakt van zebrano fineer. De deksel van het kistje is ingelegd met een windroos. Precies de houtsoorten zou ik niet durven zeggen. Het geheel is voorzien van 2 lagen schuursealer met daarop 1 laag danish oil wat is aangebracht met een katoenen doek. Binnenkant is nog niet helemaal klaar. Foto's hiervan volgen later.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Luc, het lijkt me erg interessant om eens de bouw van zo'n gefineerd kistje te kunnen volgen. Waar heb je het fineer bv op verlijmd ??
 

luc29

Nieuw lid
27 jan 2012
10
0
www.houtenfineer.nl
He Rick,

Ik zal een keer een keer met foto's laten zien hoe ik zo'n kistje maak. Het fineer lijm ik over het algemeen gewoon op MDF, maar ook wel eens op multiplex.
 

luc29

Nieuw lid
27 jan 2012
10
0
www.houtenfineer.nl
stefke zei:
Prachtig doosje vind ik . Hoe heb je de windroos gedaan ?

Ik maak altijd een tekening in autocad (zie bijlage). Deze print ik op schaal uit op dik papier en snij dan de onderdelen eruit. Hiermee heb ik dus een malletje die ik op het fineer afteken. Alle onderdelen kan je dan uitsnijden en in elkaar plakken met schilderstape. Daarna leg je de windroos op het fineer wat je er rondom heen wilt hebben. Deze plak je dan ook vast met schilderstape en daarna snij je de windroos uit het fineer. Het geheel plak je op het MDF en klem je een uur. Als de lijm hard is haal je alle schilderstape eraf en kan je alles schuren.

Attached files PDF kistje windroos.pdf (19.8 KB)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Luc
Ik vind het een prima doosje/kistje. Mooie lijnen en een prima afwerking. Maar ik heb één kleine opmerking, het slotje, of de sluiting vind ik er niet echt op passen. Eigenlijk een beetje te gewoontjes voor zo'n mooie doos.

Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.