Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

zebrano kistje met windroos

Beste woodworkers,

Ik heb weer een nieuw kistje gemaakt van zebrano fineer. De deksel van het kistje is ingelegd met een windroos. Precies de houtsoorten zou ik niet durven zeggen. Het geheel is voorzien van 2 lagen schuursealer met daarop 1 laag danish oil wat is aangebracht met een katoenen doek. Binnenkant is nog niet helemaal klaar. Foto's hiervan volgen later.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: zebrano kistje met windroos

Luc, het lijkt me erg interessant om eens de bouw van zo'n gefineerd kistje te kunnen volgen. Waar heb je het fineer bv op verlijmd ??

He Rick,

Ik zal een keer een keer met foto's laten zien hoe ik zo'n kistje maak. Het fineer lijm ik over het algemeen gewoon op MDF, maar ook wel eens op multiplex.

Prachtig doosje vind ik . Hoe heb je de windroos gedaan ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefke
    Prachtig doosje vind ik . Hoe heb je de windroos gedaan ?
    Ik maak altijd een tekening in autocad (zie bijlage). Deze print ik op schaal uit op dik papier en snij dan de onderdelen eruit. Hiermee heb ik dus een malletje die ik op het fineer afteken. Alle onderdelen kan je dan uitsnijden en in elkaar plakken met schilderstape. Daarna leg je de windroos op het fineer wat je er rondom heen wilt hebben. Deze plak je dan ook vast met schilderstape en daarna snij je de windroos uit het fineer. Het geheel plak je op het MDF en klem je een uur. Als de lijm hard is haal je alle schilderstape eraf en kan je alles schuren.

Attached files PDF kistje windroos.pdf (19.8 KB)

Hallo Luc
    Ik vind het een prima doosje/kistje. Mooie lijnen en een prima afwerking. Maar ik heb één kleine opmerking, het slotje, of de sluiting vind ik er niet echt op passen. Eigenlijk een beetje te gewoontjes voor zo'n mooie doos.

Hugo

Forum Rechten