Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Een flexibele slang voor mijn afzuigmachine?

Ik heb een oude 2ehands afzuigmachine gekocht met een 125mm diameter aansluiting. ik heb gezocht naar een goede doorzichtige flexible buis/slang van die diameter. Ik heb zo'n wit rommelding gekocht bij de praxis die levert zoveel luchtweerstand op dat er bijna niets overblijft van de zuigkracht
    Ik heb heel wat af gegoogled maar ik kan niets vinden in nederland. Niet voor particulieren i.i.g.
    voorbeeld:

Waar hebben jullie die van jullie gekocht? of heeft iemand nog een fllink stuk slang over (voor een tweedehandsprijs).

Re: Een flexibele slang voor mijn afzuigmachine?

Ik heb mijn slang bij Tendotools gekocht (Blauw van kleur, niet doorzichtig).
    Maar VDH Machines heeft ze ook, deze zijn zelfs doorzichtig.
    Beide firma's leveren gewoon ook aan particulieren, je moet wel van te voren betalen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobC
    Ik heb mijn slang bij Tendotools gekocht (Blauw van kleur, niet doorzichtig).
    Maar VDH Machines heeft ze ook, deze zijn zelfs doorzichtig.
    Beide firma's leveren gewoon ook aan particulieren, je moet wel van te voren betalen.
    dank je voor de suggesties .... net even gekeken ... helaas verkopen ze allebei geen slangen met een diameter van 125mm.

Beste guido,

Kijk eens op de site van nki in neede daar hebben ze wel doorsnedes van 125 mm http://www.nkineede.nl

mvg Ger

Athanor
    Guest

Ik heb een goedkoop stuk slang bij HBM-machines (Herman Buitelaar) gekocht.

Je kunt echter bij Wildkamp vele soorten afzuigslang vinden. Zij hebben vestigingen over heel Nederland en een webshop. Zie deze link voor een soortgelijke slang:
    http://www.wildkamp.com/wildkamp/Pu-slangen_c_4001023

Felder Nederland heeft slang met een gladde binnenwand voor een wrijvingsloos transport. link http://nederland.felder-gruppe.at/?p..._node&node=328

jaap

bedankt iedereen voor de suggesties.

lol ... als je op de site van wildkamp kijkt naar de landkaart (http://www.wildkamp.com/NL/nl/locati...-iIIZiLxvAzXI=) van zijn filialen dan is het net alsof dat bedrijf een grote hekel heeft aan den haag (waar ik woon). nouja .... daar is de webwinkels voor.

edit: WTF!... die pu slangen van wildkamp zijn bijna €100 per meter .
    de tandjes!.. wat (te) duur!!

en felder heeft normale prijzen maar weer niet mijn maat. *handen in het haar*

toch maar weer verder zoeken. :roll:

Edit2:
    zo te zien heeft die wildkamp ook normale slangen voor iets betere prijzen.. die PU slang is blijkbaar voor een heel raar doel geschikt (absurde hoeveelheid druk of zo)

Athanor
    Guest

De enige verklaring die ik daar voor kan bedenken is dat Wildkamp zich veel op boeren richt (agrariers in politiek correct taalgebruik) en dat je die in Den Haag niet zult vinden.

Om de zuigkracht te verhogen van de af zuiger :!: ,koop een stalen/alu.verloopstuk van 125mm naar 100 mm(te koop bij een loodgieter/CV installatie bedrijf :idea: )100 mm afzuigslang is bij elke machine handel te koop (minimale afnamen 2 meter ). De meeste machine`s hebben een afzuig aansluiting van 100 mm. Ik gebruik zelf een slang van 3 m lengte op een af zuiger van 2 PK.Veel langer is niet aantebevelen ,daar de zuigkracht dan sterk minder wordt.
    succes ermee

Geurt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor
    De enige verklaring die ik daar voor kan bedenken is dat Wildkamp zich veel op boeren richt (agrariers in politiek correct taalgebruik) en dat je die in Den Haag niet zult vinden.
    Dat zijn vergaderboeren.

@guido, ze hebben bij felder een heel pakket aan verloopstukken, snelkoppelingen etc. Daar moet toch wat van te maken zijn?

jaap

Forum Rechten