Poppetjes.

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Geen technische of kunstzinnige hoogstandjes, maar ik vond het wel leuk om ze hier te laten zien: Voor een collega 40 poppetjes gedraaid. Ze worden gebruikt bij gezins, relatie en groepstherapie in de geestelijke gezondheidszorg. Ik heb geprobeerd een zo gevarieerd mogelijke range poppetjes te draaien, papa's, mama's, opa,'s, oma's, kleine en wat grotere kinderen, zwangere vrouw, enfin, noem maar op. De poppetjes worden nog beschilderd, bijna jammer, sommigen zien er erg leuk uit zoals ze zijn.
Houtsoorten: grenen, vuren, essen, conifeer en er zit zelfs een overgeschoten stukje taxus tussen.
Afwerking: geschuurd tot korrel 400, daarna nog nabewerkt met mot op de draaiende bank.

Was een leuk projectje om mijn nieuwe spindelmaster te leren beheersen, mooi gereedschapje, het lijkt soms wel valsspelen....

Groet, Rob.

[album]427[/album]
[album]426[/album]
[album]425[/album]
[album]424[/album]
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Mooi om zoveel poppetjes bij elkaar te zien. Zo wordt een poppetje een menigte.
En nu maar "Rauchermännchen" draaien zoals ze dat traditioneel doen in het Duitse Erzgebirge. Onder andere bij Stephanie. Ook te vinden op www.drechsler-forum.de
vr.gr. Jan Pranger.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rob.

Ik liet ze aan mijn vrouw zien, zij doet het zelfde soort werk. Wij hebben met het zelfde idee 2 baboesjka's gekocht. Hier is de familie wel een beetje beperkt door. Ik stuur je een PB

HG Hugo
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hahaha, ik schreef dat ik geen poppetjes meer kon zien, maar heb inmiddels zoveel vraag naar poppetjesgroepen gekregen dat ik de komende maanden alleen maar poppetjes moet draaien. Gat in de markt, lijkt het wel!

Nou ja, 't is wel leuk als je werkjes aftrek vinden. Eerst maar eens een weekje op vakantie en dan weer aan de poppenkraam!

Groet, Rob.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Deze poppetjes doen me aan mijn vader denken. Die kon zich ook helemaal geven in zulk draaiwerk. Dat was zijn lieve leven. En als de werkstukken (stukjes) gereed waren, werden ze in de woonkamer uitgestald, in afwachting op hun definitieve eigenaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.