Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Poppetjes.

Poppetjes.

Geen technische of kunstzinnige hoogstandjes, maar ik vond het wel leuk om ze hier te laten zien: Voor een collega 40 poppetjes gedraaid. Ze worden gebruikt bij gezins, relatie en groepstherapie in de geestelijke gezondheidszorg. Ik heb geprobeerd een zo gevarieerd mogelijke range poppetjes te draaien, papa's, mama's, opa,'s, oma's, kleine en wat grotere kinderen, zwangere vrouw, enfin, noem maar op. De poppetjes worden nog beschilderd, bijna jammer, sommigen zien er erg leuk uit zoals ze zijn.
    Houtsoorten: grenen, vuren, essen, conifeer en er zit zelfs een overgeschoten stukje taxus tussen.
    Afwerking: geschuurd tot korrel 400, daarna nog nabewerkt met mot op de draaiende bank.

Was een leuk projectje om mijn nieuwe spindelmaster te leren beheersen, mooi gereedschapje, het lijkt soms wel valsspelen....

Groet, Rob.

[album]427[/album]
    [album]426[/album]
    [album]425[/album]
    [album]424[/album]

Re: Poppetjes.

Na 40 poppetjes zal je de spindlemaster wel beheren. Ze zien er goed uit, en ook voor een goed doel.
    De geverfde poppetjes vind ik ook mooi.
    Vr.gr. Nico Oosthoek
    http://www.ambachtelijkhoutdraaien.com

Mooi klusje.
    De laatste foto heeft ook wat.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Wow, da's serieuze productie. Erg goed gelukt!!

Mooi om zoveel poppetjes bij elkaar te zien. Zo wordt een poppetje een menigte.
    En nu maar "Rauchermännchen" draaien zoals ze dat traditioneel doen in het Duitse Erzgebirge. Onder andere bij Stephanie. Ook te vinden op www.drechsler-forum.de
    vr.gr. Jan Pranger.

Het lijk wel een leger...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger
    En nu maar "Rauchermännchen" draaien
    Ik kan voorlopig geen poppetjes meer zien Jan..... :cry:

Hallo Rob.

Ik liet ze aan mijn vrouw zien, zij doet het zelfde soort werk. Wij hebben met het zelfde idee 2 baboesjka's gekocht. Hier is de familie wel een beetje beperkt door. Ik stuur je een PB

HG Hugo

Leuk idee.... ga ook eens zoiets maken voor die kleine van me.

Hahaha, ik schreef dat ik geen poppetjes meer kon zien, maar heb inmiddels zoveel vraag naar poppetjesgroepen gekregen dat ik de komende maanden alleen maar poppetjes moet draaien. Gat in de markt, lijkt het wel!

Nou ja, 't is wel leuk als je werkjes aftrek vinden. Eerst maar eens een weekje op vakantie en dan weer aan de poppenkraam!

Groet, Rob.

Forum Rechten