Snijplank met zwaluwstaarten....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hier even een foto van een project van een weekje terug. Vandaag laatste laagje olie aangebracht.

Zwaluwstaarten in een snijplank....tja....het is eens wat anders he !!



Houtsoorten : esdoorn,walnoot, chileens kersen

Ik heb 3 snijplanken gemaakt, alle 3 worden verkocht voor een goed doel. Deze gaan waarschijnlijk naar een plaatselijke zorgboerderij die ze wil veilen. De opbrengsten gaan dan naar hun nog te bouwen theehuis.

Attached files
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Vindt deze snij planken leuk je krijgt er in iedergeval geen barstende hoofdpijn van zoals die andere 3D projecten . :mrgreen:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Peter : Ik zal een poging doen. Het zijn 2 verschillende panelen met sliding dovetails. De ene met het esdoorn en de andere met walnoot. Op de freestafel heb ik de zwaluwstaarten gefreesd. Dit bleek een lastig werkje te zijn. Eerst op de zaagtafel het meerendeel weggezaagd en toen pas gefreesd. Het waren lengte's van 600mm. Het inelkaar "passen" werd meer een soort in elkaar "beuken". Het verlijmen is dus wel gelukt maar ging niet vanzelf. Toen de panelen zo vlak mogelijk geperst . Er was wat hoogteverschil, even door de vandiktebank dus. Toen de panelen in stroken gezaagd van ongeveer 25mm . Deze stroken om en om aan elkaar geplakt.......Tja en dan mag je het kopse hout schuren.....pffff....lange leve de bandschuurmachine!!
 

woodpecker

Actieve deelnemer
24 okt 2009
64
0
Hallo Rick , mooie uitvoering van je snijplanken.
Mooi gedaan ziet er super strak uit.
Het idee spreekt me wel aan .
Er komt wel wat meet ,frees en lijmwerk bij kijken.
Die andere snijplanken met 3d waren ook mooi gelukt.
Vakwerk wordt beloont als het goed lukt



Ben benieuwd naar het volgende project.

M.v.g woodpecker.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.