Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Fingernail beitel

Fingernail beitel

Ik zoek een Fingernail beitel liefst 16 mm wie weet waar deze te verkrijgen zijn?
    bvd
    Gr

Re: Fingernail beitel

Ik kon ze bij Baptist op de site niet vinden. In ieder geval heeft www.drechselbedarf-schulte.de ze wel in de webshop. Deze zijn met handvat. Heeft ze ook met dubbele vouw (Escoulen beitel), waardoor je gemakkelijk holle vormen kunt maken bij excentrisch werk of tussen de centers.
    Verder kun je kijken bij www.carl-heidtmann.de Dit is een bedrijf waar de beitels nog handgemaakt zijn.
    De beitels hebben een zeer hoge standtijd. Los te kopen - dus zonder heft. Vermoedelijk moet je deze "spindelformröhre" zelf in de juiste vorm slijpen.
    Ik hoop dat je hiermee verder komt.
    vr.gr. Jan Pranger.

Volgens mij is het bij de meeste leveranciers/beitelproducenten zo dat je een echt fingernail profiel, of een ander expliciet profiel zelf moet inslijpen. Als je een gewenst profiel 'toevallig' standaard kunt kopen (zoals een Ellsworth grind) dan is dat meegenomen, maar meestal is het zinvoller om een geschikte standaardguts ('Europees model - dwz brede platte gesmede beitel; spindelguts (ondiepe beitel, gesmeed of uit rondstaal gefreesd); schalenguts (diepe beitel, vrijwel altijd uit rondstaal gefreesd) te nemen en die in het gewenste profiel te (laten) slijpen.

Kijk ook eens op de website van Joost Kramer. Hij levert de beitels geslepen en al.
    Vr.gr. Nico Oosthoek
    http://www.houtdraaierijkramer.nl

Nee een blz daarvoor staan de spindelformröhre, die je zelf nog moet slijpen in fingernail vorm, dus spitser.
    Zie de info van Henk hiervoor.
    Schulte heeft de fingernail geslepen Ellsworth 13-16 mm voor €105,00 met handvat - totale lengte 68 cm, dus kantenklaar.
    vr.gr. Jan Pranger.

Bedankt alle voor de Input ik ga het even bekijken wat wijsheid in deze is
    Het is de Henry Taylor geworden.
    Gr

Forum Rechten