Festool cirkelzaag of zaagtafel

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Beste wr1944.. Ik krijg je indruk dat je de FS-PA verward met de PA-TS55..
De FS-PA is een speciale aanslag die je aan de geleiderails kan bevestigen,
je repetitieve zaag acties kan maken.. Dus, het zagen van plaatmateriaal op de
door jou ingestelde afmeting, maar dan keer na keer.. Van 15cm tot 65 cm werkstuk breedte.
Hij is samen te voegen met de FS-PA-VL, en hiermee kan je dan hetzelfde, alleen een stuk smaller 0-15 cm
Ideaal voor smalle stroken en edgebanding etc.

Ik heb de fs-pa en de fs-pa-vl.. Het is een onwijs goede aanvulling op
De ts55, want hierdoor kan je hetzelfde met de ts55/75 als met een cirkelzaagtafel.

Trouwens, jou verhaal over de pa-ts55 klopt als een bus.. Zeer goed aanvulling ook!!

Gr rick
 

WR1944

Oud hout
RvB zei:
Beste wr1944.. Ik krijg je indruk dat je de FS-PA verward met de PA-TS55..

Sorry, daar heb je helemaal gelijk in.

Op de diverse fora zijn de meningen (zoals gewoonlijk bij een tamelijk dure aanvulling) over de FS-PA en de aanvulling VL tamelijk verdeeld. Op karwei heeft het zekere voordelen maar de prijs zit aardig dicht bij een eenvoudige zaagtafel zodat het voordeel in de werkplaats wat minder wordt. Er zijn ook lieden die een eigen versie van de aanslag hebben gemaakt. Het is maar net of je het de moeite en het geld waard vindt.
Persoonlijk zal ik het niet aanschaffen omdat ik te weinig grote series in plaat maak. Ik ben geen fabriek! Maar ik ga wel binnenkort een ladekast uit 1/2" multiplex maken met een hoop identieke onderdelen. Dan is het een kwestie van een goed zaagplan maken, een paar aanslagen op de MFT/3 klemmen en ik kan produceren.
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Ik schreef trouwens dat ik de fspa en fspavl heb, maar dat is niet helemaal waar.
Ik heb de mogelijkheid om er een te pakken wanneer ik maar wil, want me maat heeft er een.
Ligt in onze werkplaats.. Maartoch, hij is verdomde handig als je een klus ergens op een zolder oid
hebt, de lengte van bet product is de enige ruimte die je nodig hebt..

Gr rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.