Een nieuwe leerling/fan

HairyHippo

Nieuw lid
8 feb 2012
3
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Bjarke en ik ben een 32jarige man die sinds een klein half jaartje in zijn vrije uurtjes met hout is begonnen te werken. Ik heb daarvoor nog nooit fatsoenlijk met hout gewerkt, dus hoop ik bij elk projectje weer wat nieuws te leren. Ik heb jullie site slechts pas ontdekt, maar jullie hebben een enorm leuke groep mensen op het forum voor zover ik heb kunnen lezen!

Zoals ik zei, ik ben echt een beginner nog en werk ook niet met hout zoals de meesten van jullie doen. Mijn doel met hout is vooral beeldjes maken en kleine kistjes. Vooral bij dat laatste denk ik de meeste raakvlakken met de meesten van jullie te hebben. Tot nu toe ben ik gewoon begonnen met een project zonder voorstudie en dan keek ik wel waar het schip strandde. Maar vooral met het maken van kistjes merk ik toch het gemis van de nodige vakkennis. Zowel in de eigenschappen van het hout als welke gereedschappen nuttig zijn voor bepaalde klusjes.

Hier zijn wat foto's van mijn eerste projectjes:
gallery/album.php?album_id=25

Niet schrikken, maar ik heb geen werkplaats of werktafel of zelfs een hobbyruimte. Ik werk in de woonkamer van mijn appartementje. Het is een klus alles schoon te houden, maar zoals ik zei, ik ben klein begonnen en ben eigenlijk steeds enthousiaster geworden met de mogelijkheden in de houtbewerking.

Ik ben echter wel op zoek naar een werkplaats waar ik ook gebruik zou van mogen maken. Ik heb wel een plek gevonden waar ik tegen een schappelijke prijs beeldjes kan hakken, maar het lukt me voor geen mogelijkheid een werkplaats te vinden voor echte houtbewerking met gereedschappen als een lintzaag of kolomboormachine. (enige tips op welke term ik moet googlen?)

Hoe dan ook, ik stel altijd alle feedback op prijs en kijk er naar uit deel te nemen aan jullie discussies!
 
D

Dulcimer

Guest
Welkom op dit forum Bjarke,
Je bent blijkbaar een bescheiden mens; de projecten op de foto's zien er beslist goed uit. Alvast 'n tip; je begint nog maar net eigenlijk, dus zul je nog een en ander aan gereedschap gaan aanschaffen; koop dan kwalitatief goed gereedschap en geen bouwmarktspul. O.a. Baptist, Dieter Schmidt en Ducotools ( tweedehands) hebben 't goede gereedschap waar je met plezier mee werkt en 'n leven lang plezier aan hebt.
Met vriendelijke groet,
Frans
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
welkom hier, je woont dicht bij mij helaas heb ik geen eigen werkplaats en waar ik nu werk gaat stoppen, dus wie weet kom ik straks ook bij jou terecht, als iemand ons wil.... ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.