2 wandkasten voor mijn handgereedschap

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Zeker gaaf en handig ja.
Welke groothandel is dit ?want dan kan ik eens kijken of ik iemand ken die daar wel eens komt en ze kan halen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
@rickkoorman,

Kan het geen kwaad dat het gereedschap misschien ook magnetisch wordt van die platen?

Dit las ik op wikipedia, "Hoe maak je iets van ijzer magnetisch?
Je houd in de ene hand een magneet. En in de andere hand bijvoorbeeld een schroevendraaier.
Je strijkt ze tegen elkaar (maar een kant op) en de schroevendraaier word magnetisch."
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
rené13 zei:
het gereedschap zal nooit aan hout blijven hechten dus niet echt een probleem he:p
en anders demachnetiseer je ze toch?
even met zo'n apparaatje erover en klaar is kees
Tenzij je er lijm opsmeert, :D maar aan magnetisch verspanend gereedschap blijft wel ijzervijzel of kleine voorwerpen hangen. (nietjes, paperclips, spijkertjes of iets dergelijks)
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Bij het slijpen zou het een probleem kunnen zijn? Geen idee of dat in de praktijk ook echt zo is.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik zou het in de gaten houden. Tot op heden heb ik hier met mijn keukenmessen nog nooit last van gehad.

Tot op heden heb ik nog steeds geen sluitsysteem bedacht......grrrr......
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Dat komt niet door het magnetisme. Waar het wel door komt weet ik niet, maar dat heb iedereen ;)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtige kastjes Rick! En je neemt er ook wat meer de tijd voor lijkt het :D . Kost ook serieus tijd om een interieur te bedenken waar alles een beetje netjes en slim in past. Mooi hout heb je ook gekozen!

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Afgelopen week kreeg ik een mailtje van een forumlid met een aantal optie's van sluitingen. Erg leuk artikel en toen toch maar besloten voor een magneetsluiting. Ik had nog wat magneetjes liggen, even gaatjes geboord, beetje lijm in het gat en de magneetjes erin getikt (met een klein hamertje ....anders ga ik al snel lopen rammen)....Werkt hardstikke goed....

De lades moeten ooit nog eens gemaakt worden maar dat stel ik eerst even uit. Er kwamen weer wat ideeen mijn hoofd binnen dwarrelen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.