Welk scharnier?

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Voor een kastje dat ik wil gaan maken, heb ik een bepaald type scharnier nodig. Het gaat om een deurtje dat aan de onderkant met het scharnier vastzit aan de bodem en dat dan 90 graden naar voren en naar beneden moet kunnen openklappen (van 1, via 2 naar 3). De bijgaande tekening maakt dit direct duidelijk (hoop ik tenminste).

image.php


Het 'probleem' is nu dat de bodem en het deurtje onder een hoek van 45 graden is afgeschuind. Dit zorgt ervoor dat ik geen normaal scharnier kan gebruiken, maar een scharnier nodig heb dat een flink stuk (36 mm.) uitzet. Ik heb deze echter nog niet kunnen vinden.

Kan iemand me helpen aan de juiste naam van een dergelijk scharnier en eventueel ook nog een leverancier?
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
indien deur en bode' 36mm en geen gewicht moet dragen kan je volgens mij ook de inboorcilinderscharnieren gebruiken
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
@dif Volgens mij kan dat niet. In open toestand van de klep zit er een afstand van minstens 36 mm. tussen de beide bevestigingsplaten van het scharnier. Deze afstand wordt volgens mij niet overbrugd door een cilinderscharnier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.