Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Hulst en ander hout

Hulst en ander hout

Beste Forumleden,

Kan iemand mij aan een adresje helpen voor Hulst hout?
    Ik woon in de buurt van Hilversum/Almere.
    Verder weg is ook prima, maar in de buurt is wel fijn.
    Ook een adres voor ander hout zoals noten, linde, peren is welkom.
    Momenteel ga ik naar de Nijhof, maar daar hebben ze bvb geen Hulst.

Re: Hulst en ander hout

Nijhof is op zich een fijn adres, maar hulst zullen ze niet gaan hebben - en andere houtboeren ook niet, althans alleen bij hoge uitzondering. Hulst is typisch zo'n houtsoort die commercieel niet of nauwelijks te krijgen is - te weinig aanbod, veelal niet groot genoeg om tot hout te verwerken. Je moet het, net als bij bijvoorbeeld gouden regen, taxus, of annapaulownaboom hebben van 'particulier' snoeiwerk: goed opletten in de buurt, op verleende kapvergunningen (helaas doet Almere niet aan kapvergunningen), of vriendjes worden met een hovenier...

Re: Hulst en ander hout

Hallo Sandy.
    Mooi houtsnijwerk overigens.
    Ik heb nog een paar stammetjes hulst liggen (ong.14 rond bij 70 cm lang) en een paar balken linde (16x16x70 cm lang).
    Dus mocht je eens in de buurt van Lemmer komen, ze liggen kurkdroog klaar.
    vr.gr. Jan Pranger.

Forum Rechten