Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

schuurpapier op linnen op een vlakschuurmachine?

ik heb net bij baptist een aantal verschillende metertjes schuurpapier op linnen gekocht. Dit omdat ik maar niet een goede (web)winkel kan vinden waar ik de goede kwaliteit schuurpapier kan kopen.

tot nu toe vind ik alleen maar rommel voor mensen die niet weten wat goed schuurpapier is.

maar nu ik dat spul op linnen heb, heb ik een vraag. is er een reden dat ik dat spul beter niet op mijn vlakschuurmachine kan gebruiken?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Re: schuurpapier op linnen op een vlakschuurmachine?

op het eerste zicht is daar geen probleem mee, welk type zool heeft jouw schuurmachine? hook n loop? En is die uitgerust om zo papier eraan vast te maken? Dat is natuurlijk minder praktisch en het kan/zal loskomen.

Ik gebruik festool schuurpapier op mijn machines, de kwaliteit is er ook en het papier scheurt bijna nooit door de linnen backing. Zodra het versleten is dan snijd ik het papier in 4 stukken en heeft het zo nog een tweede leven als handschuurpapier. Sinds ik zo werk heb ik nooit meer van die rollen schuurpapier moeten kopen.

Wie heeft er ervaring met het schuurlinnen van Baptist? Is het even goed als het schuurlinnen van SIA? Ik ben tevreden van Sia, maar de winkel heeft enkel rollen tot korrel 180. En ik wil fijner hebben (op rol, niet in bladen op papier).

Mathieu

Op je schuurmachine heeft linnen een minder duidelijke functie omdat je papier daar minder snel beschadigd. Als je met de hand schuurt zal je papier eerder vouwen en kapot gaan. Daar kan linnen dus wel een verlengende functie hebben. Met je machine is je papier eerder volgelopen of doorgeschuurd dan dat je rug (papier) kapot is. Het is dus economisch gezien niet lonend om linnen te gebruiken lijkt mij.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Het schuurlinnen van "Baptist" bevalt mij erg goed. Ik gebruik dit vooral voor mijn draaiwerk.

Ik gebruik schuurlinnen van 3m en trrouwens ook het papier op rol.
    Voor mij is dit be beste kwaliteit die er te koop is (helaas niet de goedkoopste).
    Verder is het niet gebruikelijk linnen onder een vlakschuurmachine te plaatsen.
    Heb je een zool met klitteband neem dan een keer papieer van festool of 3m en probeer het uit.
    Heel veel profs werken met deze merken en klachten heb ik niet vaak gehoort.

3m is idd erg goed schuurpapier.
    Dier gebruik ik zelf ook,tevens heb ik die schuurmatjes ervan.
    Niet erg goedkoop maar wel heel erg goed .

Forum Rechten