Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Tekening gevraagd: Heirloom Tool Chest

Ola,

Ik zat net even te neuzen op de finewoodworking site en daar zag ik een mooie gereedschapskist voorbij komen. Het gaat hier om een Heirloom Tool Chest. Helaas kan ik niet bij de tekeningen omdat je dan een "member" moet worden en een creditcard moet hebben....en dat heb ik dus niet.

Na heel wat googelen vanavond heb ik nog steeds geen tekening/plan gevonden. Dus vandaar deze oproep...heeft iemand deze tekening(en) toevallig? Zou die kist graag eens willen maken

Plaatje waar het om gaat:

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Re: Tekening gevraagd: Heirloom Tool Chest

Even een beetje met Google door Internet-land en er komt genoeg bovendrijven.
    Een voorbeeld.
    http://www.woodsmithshop.com/download/5 ... -chest.pdf

Bedankt voor je reactie Het is alleen de verkeerde Tool Chest :mrgreen: Deze had ik ook gevonden inderdaad

Attached files 169-036 - Heirloom Tool Chest.pdf (2 MB)

Jaaaaaa, die bedoel ik! Thanx Peter

Ook namens mij ontzettend bedankt.

groet Leendert

vraagje over zo'n kist:
    de profiel latten aan de onderkant hebben die eigenlijk ook nog een functie of is dat alleen maar voor een mooi uiterlijk?

Uit de PDF (laatste bladzijde, bovenaan):

Top off the chest with molding
    The molding on the tool chest is not only attractive, but it also serves practical purposes. Along the bottom it provides a bumper to protect the box as it is toted from place to place.
    Vrij vertaald: Het profiel is niet alleen fraai, maar heeft ook een praktisch doel. Aan de onderzijde fungeert het als bescherming tegen stoten als de kist van a naar b wordt gesjouwd.

En bij dit model is die bescherming alleen voor het mooie (ook belangrijk) omdat de bodem als paneel in een groef zit. Heb je er eentje waar de bodem op het karkas gespijkerd is (zoals bij de Anarchist's Tool Chest) dan helpt de profiellat ook om de bodem op z'n plek te houden. Niet dat ik nou echt verwacht dat de bodem eraf flikkert als je de kist optilt, maar de ATC is behoorlijk bomvrij uitgevoerd. Alle beetjes helpen

Bedankt. dat van die "bumper" had ik ook gelezen maar ik bedoelde eigenlijk voor de sterkte van de kist dat is nu ook duidelijk

Ik het idee (volkomen ongefundeerd) dat een vastgespijkerde bodem met een berg zware schaven er op t.z.t wel loskomt.
    moet ik wel bij zeggen dat ik eigenlijk nooit met spijkers werk en ook geen idee heb hoe sterk dat is.
    als ik ze moet verwijderen valt dat vaak ook weer tegen en dat pleit weer voor de stevigheid.

toen ik met handgereedschap begon leek zo'n kist erg onpraktisch en vooral een nostalgisch ding. inmiddels heb ik steeds meer het gevoel dat het voor mijn spulletjes misschien wel de beste oplossing zou kunnen zijn.

Alleen zo'n bakbeest als die anarchist tool chest lijkt me niet geweldig dan liever twee kleinere of zo.

trouwens waar komt die term anarchist in dit verband vandaan? (heb dat boek niet gelezen)

Forum Rechten