Populieren Pot

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Met dit type beitels werk ik ook bij het uithollen. Ik heb ze van www.jowinter.de uit Duitsland, die ze nog zelf maakt. Op zijn site staan goede instructiefilmpjes voor het hanteren van deze beitels.
De beitels laten zich gemakkelijk (een beetje hangend) handhaven en zijn niet zo agressief als b.v. Martelhaken of sommige ringbeitels. Jo Winter heeft er ook nog een bijpassen schraper bij voor het glad afwerken.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Zelf werk ik eerst met gutsen en ik heb een munrow hollower. Deze hollower is misschien niet zo agressief als sommige haken maar ik maak er niet zo snel een foutje mee :oops: :oops: :
En het slijpen is het makkelijkst. Weggooien en nieuw erop :lol: :lol:
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Ik kan niet vergelijken omdat dit mijn eerste hollowers zijn, maar bij deze set heb je geen gutsen meer nodig. Je boort een gat en met de rechte beitel ruim je het gat op, daarna wat Jan zei een beetje hangend met de kromme beitel uithollen.De eerste ging niet echt soepel maar het went heel snel. En slijpen is bijna niet nodig even met een steentje erlangs en ze zijn weer scherp.Het voordeel van deze is dat ze vrij zwaar en lang zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.