Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Ambachtelijk draaien

Dit filmpje kwam ik op Engelse en Duitse forums tegen.http://www.youtube.com/watch?v=6JV8TgmxjQA[/video]]

Re: Ambachtelijk draaien

Lijkt mij een mooi voorbeeld van kindermishandeling - of zou dit een houtdraailes zijn.
    Voor de liefhebbers: in het handkaaren en houndenkarrenmuseum museum in Zuidwolde (Dr.) staat bij de tingieterij nog zo'n oude handaangedreven draaibank. Een indrukwekkeende draaibank.
    vr.gr. Jan Pranger.

'k Ben het met Jan eens, dit lijkt heel erg op kinderarbeid.
    Los daarvan is hetgeen er op de achtergrond zichtbaar is wel vakwerk.

Peter

Tja, kinderarbeid. Je kunt het ook zo bekijken: dit jochie heeft een voet binnen de deur van een bedrijf waar ze mooie dingen maken. Nu draait hij nog in een blauwbedrukte kiel aan het grote wiel, straks mag hij helpen de beitels te slijpen, in de pauze mag hij wat voor zichzelf draaien en over een paar jaar is hij partner in de zaak van z'n oom.
    Ik denk dat we in Nederland wat kinderarbeid betreft een beetje hypocriet zijn. Niet zo heel lang geleden hadden we hier ook een meisje dat liever met bootjes speelde dan dat ze naar school ging. het arme kind kreeg heel nederland over zich heen. Niets met bootjes spelen! Leren zul je! Aan het werk, verwend nest! Huiswerk maken!
    Maar goed, dat is dan mijn eigen, ietwat anarchistische levensvisie (die hier verder absoluut niet relevant is).

Sorry, maar mijn opmerking over kinderarbeid was gekscherend bedoeld. Sinds de kinderwetten van Van Houten (verbod op kinderarbeid mede op basis van onderzoek in de steenindustrie) hebben we dat niet structureel meer.
    vr.gr. Jan Pranger

Tja, weet je, als ik een slakje zie en je geeft me even de gelegenheid dan gaat er acuut een emmer zout overheen. ops:

Neem me niet kwalijk maar volgens mij kan hij het best gebruiken om daar een paar uurtjes te draaien hoor.

Volgens mij is die kleine gewoon reuzetrots dat ie aan zo'n project mocht meewerken!
    En lichaamsbeweging kan zeker geen kwaad, later zal hij machines des te meer waarderen .

Forum Rechten