Inventarisatie houtbeschermingsproducten

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
erg spijtig dat ron heeft opgezegt, het is een erg vriendelijke man die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt en iedere hobbyist van meer dan voldoende informatie wil voorzien. erg jammer maar er zijn altijd wel een paar rotte appels bij die het verpesten voor de rest.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Wat mij verbaast is dat hij zijn beslissing (zover ik kan nagaan) heeft gebaseerd op één bericht van iemand die vond dat hij wel veel reclame maakte voor zijn eigen toko. Ik ken Ron van Zaltbommel niet persoonlijk, wel zijn website (ik heb o.a. de pagina 'landelijke keuken' al vele malen bekeken omdat ik dit prachtig vind) en heb veel respect voor zijn werk. Maar ik begrijp niet waarom één post iemand kan doen besluiten helemaal niet meer deel te willen nemen aan dit forum.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik gebruik bij voorkeur natuurverven. Zoals Ron al aanhaalde zijn veel van deze producten op basis van nagroeibare grondstoffen, maar zijn ze zodanig behandeld dat er in feite weinig verschil in het eindproduct is met de klassieke afwerkproducten op basis van aardolie. De lak op basis van lijnolie van Aquamarijn zal ik niet meer gebruiken. Hij heeft alle slechte eigenschappen die verf kan hebben: slecht dekkend, slecht drogend, smeert niet goed uit en is bovendien duur. De producten van Ultranature zijn veel beter, maar dat zijn dan ook geen echte natuurverven meer. Die bevatten zodanig veel VOS (oplosmiddelen) dat ze voor professioneel gebruik verboden zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.