Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23

Re: Inventarisatie houtbeschermingsproducten

Ik vindt het jammer dan Ron zijn deelname beéindigd heeft en ik hoop dat hij na verloop van tijd weer terugkomt.

Als dit al de derde persoon is die zijn deelname beëindigd, is het wellicht zinvol te overwegen de personen die daarvoor de aanleiding waren te weren van het forum. Het kan m.i. toch niet zo zijn dat de "goeden" onder de "kwaden" moeten lijden. Ik begrijp trouwens toch al niet waarom mensen soms zo negatief reageren op een post. Als je de mensen op dit forum, of de topics niet leuk vind, dan vertrek je toch gewoon.
    Gr.

Aad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger
    Men schrijft: zweetvast - kras en wrijfvast - waterbestendig - UV beständig - sneel droog en glashelder. Iets voor flessenstroppers en knopjes??
    vr.gr. Jan Pranger.
    Nee, er staat "weitgehend schweissfest -etc."; vrij vertaald "tamelijk zweetvast" en zo.

Ik kan zo snel geen samenstellingsinfo vinden, maar als ik het filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=2TbnMb2KV4Q[/video]] ) bekijk lijkt het een schellak-formule, of anderszins een lak (in de ware zin - dus een coating in een oplosmiddel waarbij er geen 'curing' plaatsvindt (zoals bij een vernis), maar alleen een oplosmiddel moet verdampen (zoals bij schellak of celluloselak)), mogelijk op basis van een synthetische polymeer - in een hoge concentratie (lage hoeveelheid oplosmiddel) vorm. Ik heb zo mijn twijfels over de duurzaamheid (afhankelijk van de polymeerbasis), maar ik ben iig niet onder de indruk van het in het filmpje getoonde eindresultaat. Dat hoeft niet alles te zeggen, maar voor een promofilmpje vind ik het toch minder geslaagd...

Henk bedankt. Ik heb nog eens goed naar de kleine lettertjes gekeken, misschien zegt jou dit iets:
    Inhoudsstoffen: "oplosmiddel, polymeren - UN 1263 FARBE (alkoholderivate), 3, III. Hersteller Günther Kagemann 75389 Neuweiler, info@edlesholz.de ".
    Ik zal deze week even testen/vergelijken met shellac.
    vr.gr. Jan Pranger.

IN ieder geval dat het een soort product is als ik dacht: een 'plastic' in een snelverdampend oplosmiddel (in werking vergelijkbaar met schellak).

Voor de informatie ben ik wel erg benieuwd naar wat het verschil is tussen gebaseerd op en bestaand uit.
    Weet iemand waar de producten van Aqumarijn feitelijk van zijn gemaakt?
    Dit is wat ik op hun website lees:

http://www.aquamarijn.com/over.html

Als je bij hun olieproducten kijkt kan je de productinformatie en de veiligheids informatie downloaden. Het ziet er wel vrij natuurlijk uit allemaal, behalve de olien vooral terpentijn en sinaasappelolie. En dan nog wat chemisch spul om het harden te versnellen.

Dit is 2 maanden de derde van wie ik zo'n berichtje krijg...... ik heb er even geen woorden voor :cry: .
    Dit vind ik echt wel erg en eigenlijk niet kunnen. Iedereen heeft natuurlijk het recht z'n mening te geven, maar de manier waarop maakt een wereld van verschil.
    Natuurlijk kan er wel eens iets verkeerd overkomen, maar sommige leden zijn inderdaad nogal cru.
    Heb zelf ook wel eens een misverstandje voorgehad, het is me eigenlijk nog altijd niet duidelijk wat ik precies verkeerd zei .

Hoop dat dit soort situaties in de toekomst vermeden kunnen worden, het is inderdaad heel jammer voor de mensen die hierdoor wegblijven. Gelukkig zijn er veel meer goeie bijdragen aan dit forum, het blijft ongelooflijk interessant. Sinds ik het forum ken ben ik bijna elke dag langs geweest

Steven

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Het is helaas niet iedereen gegeven zich diplomatiek uit te drukken. Maar mocht zich een uitglijder voordoen dan zou het van sociaal gevoel getuigen om op z'n minst iets van excuus aan te bieden.
    Om het een en ander wat te relativeren een definitie van diplomatie, die ik recentelijk ergens las. Diplomatie is de gave om iemand naar de duivel te wensen op een zodanige manier dat die persoon zich blijmoedig op de reis gaat voorbereiden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944
    Diplomatie is de gave om iemand naar de duivel te wensen op een zodanige manier dat die persoon zich blijmoedig op de reis gaat voorbereiden.
    :lol:

Groet, Rob.

Forum Rechten