Inventarisatie houtbeschermingsproducten

Ron van Zaltbommel

Nieuw lid
18 okt 2008
9
0
www.rons.biz
Beste houtbewerkers,

Wij zijn achter de schermen bezig met het ontwikkelen van een aantal volledig natuurlijke, oplosmiddelvrije houtbeschermingsproducten en zouden daarvoor graag jullie mening weten over een aantal zaken.

We hebben daarvoor een korte enquête opgesteld waarvan we hopen dat jullie die in willen vullen. Het invullen duurt ongeveer 5 minuten en je vindt de vragenlijst met uitgebreide toelichting op http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=96988

Aanvullende ideeën of opmerkingen, post ze dan hier op het forum zodat ik kan reageren.

Bij voorbaat dank; ik hoop hierdoor het houtbewerkersleven weer een beetje leuker te kunnen gaan maken.

Ron
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste Timmertje.
Eigenlijk moesten gebruikers van dit forum helemaal niet meer reageren op iemand die zich alleen registreert om zijn onzin te promoten. (vrij naar jouw twitter)

Dit soort verdachtmakingen voegt niets toe aan ons forum. Laten we het daarom netjes houden en voorkom dit soort twitterachtige oprispingen vanuit de anonimiteit. Denk na en kom met antwoorden en oplossingen, waar iedereen wat aan heeft.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste timmertje.
Wel even de context lezen: het zijn nagenoeg allemaal reacties op zaken die spelen in het forum.Hij geeft info en advies met een gezond eigenbelang.
Vraagt info via een enquête waar je niet aan deel hoeft te nemen. De forumleden zijn dan een goede ervaringsbron en niet de Nederlandse vereniging van huisvrouwen of de geitenfokvereniging. De aanbieding van hout is een marktpleinverhaal. Via zijn website deelt hij gratis zijn vakkennis met ieder die iets wel opsteken over oppervlaktebehandeling. Wanneer je iets nieuws wilt ontwikkelen zul je eerst de marktcondities en marktvraag moeten weten om een programma van eisen op te stellen waaraan een nieuw product moet voldoen.
Ik begrijp best dat je een mening hebt. Daar is niets mis mee. Maar als je andere meningen niet kent hou die dan voor je, want nu lijkt je inbreng meer op een vooroordeel. Je kunt je grief ook vertalen in een vraag. Dat klinkt heel anders en nodigt anderen uit tot meedenken. Dat zie ik je graag doen met je kennis en vaardigheden die als houtbewerker vast hebt.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
O.K. Ron. Het forum is een afspiegeling van de samenleving, zij het met een houtafwijking :) :) :)
Het zelfreinigend vermogen van het forum is groot genoeg om dit soort geschrijf te pareren.
Er zijn soms mensen die hun fout inzien en excuses aanbieden en anders wordt het Timmertje delete, wat baas Jaap niet zo gauw zal doen.
Het is ook wel grappig: wat Timmertje wil bestrijden (reclame) vuurt hij juist aan, want iedereen weet nu voor de zoveelste keer, dat je bij Ron van Zaltbommel de juiste spullen kunt kopen. En trouwens ook bij Baptist, Makita, Festool, Fijnhouthandel, Schulte (Dld), Felder, Hammer en noem al die watertanden veroorzakende etalages maar op.
Blijf reageren op dit forum en plaats je inbreng: daar hebben we wat aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anders start ik een actie "Behout Ron". :) :) :)
Het forum is mans genoeg om kaf en koren te scheiden.

Waar ging dit onderwerp ook al weer over?
Ik kreeg vorige week een potje "Pen-Finish" van www.drechselnundmehr.de omdat ik meegedaan had aan een enquête (niet nu zelf even bedacht).
Wie heeft ervaring met dit spul. Men schrijft: zweetvast - kras en wrijfvast - waterbestendig - UV beständig - sneel droog en glashelder. Iets voor flessenstroppers en knopjes??
vr.gr. Jan Pranger.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ron van Zaltbommel stuurde net een pb dat hij zijn deelname aan het forum beëindigd. Ik vind dit meer dat bijzonder spijtig. Ik vind het zo erg dat mensen op ons forum zo gekwetst worden dat zij hier niet meer deel willen nemen. Dit is 2 maanden de derde van wie ik zo'n berichtje krijg...... ik heb er even geen woorden voor :cry: .

jaap
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik deel je gevoel. Ik moet zeggen dat ik sommige reacties ook met gekromde tenen lees. Sommige reacties zijn als de mensen die op de snelweg vlak vóór een aanstormende hardrijder gaan inhalen met 120km/u "omdat de maximumsnelheid 120 is en ik óók mag inhalen".

Jammer dat door zo'n reactie iemand verdwijnt die hart voor het vak heeft.

Arthur
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik vindt het jammer dan Ron zijn deelname beéindigd heeft en ik hoop dat hij na verloop van tijd weer terugkomt.
 

Aad

Actieve deelnemer
24 jul 2009
59
0
Als dit al de derde persoon is die zijn deelname beëindigd, is het wellicht zinvol te overwegen de personen die daarvoor de aanleiding waren te weren van het forum. Het kan m.i. toch niet zo zijn dat de "goeden" onder de "kwaden" moeten lijden. Ik begrijp trouwens toch al niet waarom mensen soms zo negatief reageren op een post. Als je de mensen op dit forum, of de topics niet leuk vind, dan vertrek je toch gewoon.
Gr.

Aad.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
jan pranger zei:
Men schrijft: zweetvast - kras en wrijfvast - waterbestendig - UV beständig - sneel droog en glashelder. Iets voor flessenstroppers en knopjes??
vr.gr. Jan Pranger.

Nee, er staat "weitgehend schweissfest -etc."; vrij vertaald "tamelijk zweetvast" en zo.

Ik kan zo snel geen samenstellingsinfo vinden, maar als ik het filmpje (2TbnMb2KV4Q[/MEDIA]]
) bekijk lijkt het een schellak-formule, of anderszins een lak (in de ware zin - dus een coating in een oplosmiddel waarbij er geen 'curing' plaatsvindt (zoals bij een vernis), maar alleen een oplosmiddel moet verdampen (zoals bij schellak of celluloselak)), mogelijk op basis van een synthetische polymeer - in een hoge concentratie (lage hoeveelheid oplosmiddel) vorm. Ik heb zo mijn twijfels over de duurzaamheid (afhankelijk van de polymeerbasis), maar ik ben iig niet onder de indruk van het in het filmpje getoonde eindresultaat. Dat hoeft niet alles te zeggen, maar voor een promofilmpje vind ik het toch minder geslaagd...
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Henk bedankt. Ik heb nog eens goed naar de kleine lettertjes gekeken, misschien zegt jou dit iets:
Inhoudsstoffen: "oplosmiddel, polymeren - UN 1263 FARBE (alkoholderivate), 3, III. Hersteller Günther Kagemann 75389 Neuweiler, info@edlesholz.de ".
Ik zal deze week even testen/vergelijken met shellac.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Als je bij hun olieproducten kijkt kan je de productinformatie en de veiligheids informatie downloaden. Het ziet er wel vrij natuurlijk uit allemaal, behalve de olien vooral terpentijn en sinaasappelolie. En dan nog wat chemisch spul om het harden te versnellen.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Dit is 2 maanden de derde van wie ik zo'n berichtje krijg...... ik heb er even geen woorden voor :cry: .

Dit vind ik echt wel erg en eigenlijk niet kunnen. Iedereen heeft natuurlijk het recht z'n mening te geven, maar de manier waarop maakt een wereld van verschil.
Natuurlijk kan er wel eens iets verkeerd overkomen, maar sommige leden zijn inderdaad nogal cru.
Heb zelf ook wel eens een misverstandje voorgehad, het is me eigenlijk nog altijd niet duidelijk wat ik precies verkeerd zei ;) .

Hoop dat dit soort situaties in de toekomst vermeden kunnen worden, het is inderdaad heel jammer voor de mensen die hierdoor wegblijven. Gelukkig zijn er veel meer goeie bijdragen aan dit forum, het blijft ongelooflijk interessant. Sinds ik het forum ken ben ik bijna elke dag langs geweest :D

Steven
 

WR1944

Oud hout
Het is helaas niet iedereen gegeven zich diplomatiek uit te drukken. Maar mocht zich een uitglijder voordoen dan zou het van sociaal gevoel getuigen om op z'n minst iets van excuus aan te bieden.
Om het een en ander wat te relativeren een definitie van diplomatie, die ik recentelijk ergens las. Diplomatie is de gave om iemand naar de duivel te wensen op een zodanige manier dat die persoon zich blijmoedig op de reis gaat voorbereiden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.