Kaarsenstandaard van beuken

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
De tweede en derde werkstuk op de nieuwe draaibank (eerste is een handvat)
De linkse moest een bol worden met een 40mm gat, is dus mislukt, 40mm gat eerst boren lukte niet, maar 22mm gat lukte wel.

de rechtse is ook beuk, maar is te ver verrot, maar heeft wel wat, gaat wel de kachel in.

[album]402[/album]
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Jan, ik denk dat de Haan dan denkt "hoe doe ik dat"

Prima begin dehaan. Vooral doorgaan. Maar probeer een manier te vinden om dat voetje kwijt te raken.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Hoe lijkt het zo?
Was trouwens 10 minuten werk.
Opspannen afdraaien en het laatste stukje wegboren, schuren tot 220 en wat tungolie erop.

[album]403[/album]
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dit is stukken beter Jan. Kun je hem nog 1x inspannen in de uitsparing van het waxinelichtje (desnoods met een gedraaid hulpstuk) en de anxdere kant tegen het tegencenter?
Dan kun je hem een lichte bolling geven of in een strakke kegelvorm draaien. Nu lijkt hij in het midden af te wijken van de lijn. Of komt dat door de foto? Of kom je dan niet toe aan je handvatten?
vr.gr. Jan Pranger.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Jan, ik heb hem een strakke kegelvorm gegeven.
Ik heb gisteren trouwens ook 2 handvatten gemaakt.

[album]404[/album]
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Dat komt er op neer dat ik er nog 3 moet maken, want ik heb alleen nog vers beuken buiten liggen.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Leuk om een werkstuk zo te zien veranderen van een 'leuke oefening' naar een object dat 'af' is. Mooi gedaan!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.