Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

3/4 pijp voor bessey pijpklemmen

Waar hebben julie de 3/4 pijp voor de bessey pijpklemmen gekocht/besteld?

En hoe heb je de schroefdraad erop getapt/laten tappen? Ik heb geen draadsnij set en om er één te kopen en hem dan nooit meer te gebruiken, vind ik ook zonde.

Re: 3/4 pijp voor bessey pijpklemmen

Even aan een loodgieter/gasinstallateur vragen. 3/4" pijp wordt voor gasleidingen gebruikt en die wordt geschroefd. Ik weet alleen niet of de spoed hetzelfde is als de schroefdraad van de Bessey, maar ik zou denken van wel.

Arthur

Misschien heb je hier iets aan?
    Kijk eens op deze website:
    http://www.bessey.de/catalogue/startEnC ... talogue.do

Je kunt daar een pdf in het Nederlands downloaden.
    Je kunt ook online kijken, maar omdat het een vrij groot document is, is het soms handiger, deze eerst op je pc op te slaan, en dan te doorzoeken.

Bij veel Bessey lijmtangen kun je de schroefspindel loshalen en vervangen.
    Even zoeken dus wat je nodig hebt, en dan eventueel bij je gereedschap winkel of groothandel bestellen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

De Bessey klemmen bestaan voor 1/2" en 3/4" gasbuis. Waar ik die klemmen kan kopen met buis en al wordt er op verzoek ook draad op gesneden. Voor zover ik me kan herinneren kan je gasbuis kopen in Holland met aan een einde reeds draad gesneden. Maar elke loodgieter moet je kunnen helpen met schroefdraad. Het is de standaard tapse draad dat zichzelf klem trekt bij het aandraaien.
    Zodra ik meer muurlengte vrij kan maken voor lange voorwerpen koop ik ook een setje klemmen en pijpen. Ze zijn spotgoedkoop en erg handig als je een keer een bezopen lange maat moet klemmen.

Voor een goedkopere Pony set 3/4" betaal je $14 + 6% sales tax, zeg ruim een tientje in Euro's. De pijp is $13 voor ongeveer 3 meter.
    http://www.homedepot.com/Tools-Hardware ... ogId=10053
    http://www.homedepot.com/Plumbing-Pipes ... ogId=10053

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Als je meteen aan twee kanten van de pijp draad laat snijden, kan je twee of meerdere pijpen mbv een mof met 2x3/4 binnendraad aan mekaar koppelen als je eens een langere pijpklem nodig hebt.

Ed

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik zie me voorlopig nog geen voorwerpen van meer dan 3 meter bouwen. Als je geen mogelijkheid hebt om langere pijpen op te slaan is dit wel een goede benadering. Maar neem de pijpen zo lang mogelijk als de opslag/transport toelaat. Een mof is een verdikking waar de tegenklem niet overheen geschoven kan worden.

Als je in de buurt woont, wil ik je wel helpen. Ik heb het gereedschap om draad te snijden.

Mathieu

ik kan ook wel aan pijp komen zoveel je wil RVS gegalvaniseerd of gewoon zwarte pijp plus draad
    als je intresse hebt stuur maar pb

groeten Bas

Top! Bedankt voor al jullie adviezen!

Ik zit in Apeldoorn (NL), helaas niet echt dicht bij Riemst of Julianadorp, in ieder geval bedankt voor het aanbod. Maar ik ga eerst wel even langs de locale installateur. Moet vast goedkomen!

Overigens ga ik de klemmen gebruiken in mijn nieuw te bouwen werkbank, dus ik hoef ze (nog) niet te verlengen. Een afgeleide van een plan uit fine woodworking, zie bijlage

@wr1944 voor zover ik nu kan zien is de pijp in de vs een stuk goedkoper dan hier in NL. De prijzen die online voorbij heb zien komen liggen op minimaal 13 euro de meter...

Attached files werkbank.pdf (2 MB)

Ik was vorig jaar op vakantie in Florida, en heb daar 4 Bessey pijpklemmen gekocht bij Lowe`s voor $16 per stuk, ze zitten alleen nog in het plastic, ik heb ze nog niet nodig gehad.
    Bij jou in de buurt weet ik wel een veel goedkoper adres voor 3/4"pijp: Hardeman in Veenendaal (nee, ik heb geen aandelen), misschien kunnen ze er ook wel draad voor je opsnijden.
    Zwarte onbehandelde pijp schijnt beter te "glijden" als de gegalvaniseerde pijp omdat op de gegalvaniseerde pijp vaak wat zink resten en bultjes zitten.
    De link voor zwarte pijp: http://webshop.hardeman.nl/product_info ... ts_id=1473 en voor gegalvaniseerde pijp: http://webshop.hardeman.nl/product_info ... ts_id=1481

Forum Rechten