Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: freeslift

freeslift

Bij de bouwtekeningen heb ik een aantal video's geplaatst ter informatie over het zelf bouwen van een lift voor je freesmachine, onder een freestafel.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: freeslift

Wordt enorm gewaardeerd!!!! Bedankt he

Even ter aanvulling. Ik heb in mijn topic het over een zelf te bouwen lift maar in wezen ging het me om de tilting routerlift. Dit is een nieuwer ontwerp. Met de tilting routerlift kun je niet allen de freesmachine op en neer laten gaan maar de machine ook in de lengte-as naar 1 kant verstellen. Dit opent heel bijzondere mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat je met een beperkt assortiment aan frezen door het veranderen van de hoek van het freesbit ten opzichte van de tafel meer gebruiksmogelijkheden hebt met hoeken, dat geldt dan natuurlijk ook voor profielfreesbits. Met een aantal profielfreesbits kun je dan door de hoek te veranderen andere profielen frezen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Ik heb die tilting router lift net gebouwd, maar ik moet een nieuwe freestafel gaan bouwen want ze past er niet onder!
    Ik ben ze nu aan het verven.

Welke freesmachine gebruik je met jouw tilting lift?
    En hoe zet je deze vast?

groetjes

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopeling
    Welke freesmachine gebruik je met jouw tilting lift?
    En hoe zet je deze vast?

groetjes
    Een Bosch gmf 1400, zelfde type als mathias. Deze stond al onder mijn tafel in zijn vaste basis, daar is standaard een lift systeem ingebouwd maar die gaat niet hoog genoeg om de frezen langs boven te wisselen.
    Met de router lift zal dat wel lukken, de motor zit vast zoals die van mathias, met van die metalen strips die je met een schroef kan aanspannen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

enkele fotos:

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011

Allereerst, wat ziet dat er prachtig uit alsof het zo uit de fabriek/winkel komt.
    Toch een vraagje, zit de freesunit alleen met die klemmen vast en kan het niet verschuiven?

Wat fantastisch dat je hem gemaakt hebt, hoe je hem gemaakt heb en , niet op de laatste plaats , dat je het hier op het forum laat zien.

Hardstikke bedankt, als ik zo iets zie wordt ik er van binnen wel een beetje warm van.

dopeling.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander
    Allereerst, wat ziet dat er prachtig uit alsof het zo uit de fabriek/winkel komt.
    Toch een vraagje, zit de freesunit alleen met die klemmen vast en kan het niet verschuiven?
    Die klemmen zitten erg strak, ik schat de kans klein in dat die daar zal bewegen. Ik krijg hem toch niet in beweging. Doordat ik alles geverfd heb, op de delen die moeten schuiven na, krijg je een soort kleef effect, zodra je de knoppen opspant zit alles muurvast.

Er komt een artikel over mijn lift op woodgear.ca, wie had dat gedacht!

Forum Rechten