Gewoon mooi hout

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Soms is een stuk hout gewoon te mooi om er iets mee te doen.........

[youtube][/youtube]

Dit stuk heb ik bij een gitaarbouwer weg. Hij wilde er een instrument mee maken maar het stuk was gaan torderen. Voor mij ws het liefde op het eerste gezicht....wat een gaaf stuk hout.....



Attached files
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Dat is zeker een spectaculair stukje hout. Wat sta je er nu op te smeren? Ik kan het eticket niet echt lezen.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey rick
weer een mooi stukje hout
daar heb jij echt een neusje voor
leuk om te zien .
gr leroy
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het is walnotenolie. De olie is geslagen door de molen die bij ons in de straat staat "De Passiebloem". 1x per jaar produceren ze walnotenolie, de rest van het jaar lijnzaadolie. Het is erg mooi om te zien hoe zo'n product ontstaat.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Maakt die oliemolen ook gekookte lijnolie of anderszins gemodificeerde lijnolieproducten (met siccatief - moderne BLO; standolie; meubelolie; 'danish oil')? Of willen ze meedenken over kleine batches?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@henk : Helaas niet. Ik heb het er wel eens over gehad. Het zou namelijk erg leuk zijn om een echt "zwols"product te hebben. Zal het nog eens aanzwengelen.
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Gewoon mooi hout is nog zacht uitgedrukt. Dit stuk hout is echt bizar!
Hangt het stuk inmiddels al?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.