weekendvlijt

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Even lekker bezig geweest.Een flinke hamer van een tekening van dit forum.
Steel is essen, kop is walnoot aan de buitenkant en binnenkant eiken.
Is niet voor de sier, maar om te gebruiken.
Pieter

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Qua ontwerp worden er mooie strakke lijnen gevolgd.
Het ontwerp is echter niet voor de sier (staat er): hebben de gebruikers dan ook rechthoekige handen om die steel vast te houden of vertekend het beeld dat die toch rond of afgerond is?
Waarmee heb je de hamer afgewerkt.
vr,gr. Jan Pranger.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Beste Jan,
De hoeken van de steel zijn 'gebroken' door met een haalmes er een stukje eruit te 'freesen'. Dit is inderdaad niet goed te zien op de foto. Hij doet echt geen zeer aan de handen hoor.
De hamer is afgewerkt met 4 lagen Danish Oil.
Pieter
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Ziet er goed uit! zo'n houten hamer mis ik ook nog in mijn collectie! maarja ik heb al zoveel te doen!
Inmiddels al een flinke mep mee uitgedeeld? :D
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
Op school maakte we deze hamer met de zaag en schaaf, wanneer hij klaar was, werd eerst de ene kant op het papier gelegd en rondom met potlood nagetrokken en dan op de andere zijde, zo konden ze zien of alles gelijk was aan de kop en daarop kreeg je dan je cijfer.
Ik heb ook een kleinere uitvoering van gemaakt voor het dagelijks werk
Deze hamer ziet er mooi uit en daar kan je flinke klappen mee verkopen, uit ervaring.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Mooie hamer! Ziet er erg robuust uit, daar ga je veel plezier van beleven met beitelen. Ikzelf heb ook eens zo'n hamer gemaakt, en gebruik heb elke keer bij het hakken van gaten of het in elkaar kloppen van onderdelen.

image024.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.