Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

makita baterijen voor maktec

Heb een paar jaar geleden een schroefmachine van maktec 12v 1.3ah gekocht. Nu is er een van de baterijen stuk en zou ik graag een baterij van makita of schroefmachine van makita kopen die baterij passen erook op zei men mij vroeger. Nu kan ik een schroefmachine bestellen van 12 v 1.3ah met 2 baterijen maar in de winkel waar ik deze wilde bestellen zei men dat ik gerust die van 12v 2.0ah kon nemen die hadden zei in voorraad wel beetje duurder maar ook wel wat sterker en zou volgens hem ook geschikt zijn om op die schroefmachine te gebruiken. Is er iemand die me dat kan bevestiggen of is dat beter van dat niet te doen? Baterij van maktec is ook wel goed maar heb schroefmachine van makita voor de prijs van 2 baterijen en dat vind ik dan ook weer stom.

Re: makita baterijen voor maktec

Er bestaan bedrijven die in oude batterijen nieuwe cellen plaatsen, de prijs hiervan is beduidend lager dan de aankoop van nieuwe batterijen. En je batterij is terug als nieuw.

Wat meer Ampère kan nooit kwaad, dat maakt voor de machine niet uit. Heb vroeger ook eens nieuwe cellen laten plaatsen in oude batterijen van 18V 2,4A en kreeg ze terug opgewaardeerd naar 18V 3,0A, je hoorde mijn machine niet klagen Die heeft nooit zo goed gepresteerd.

Mvg,

André

Is je lader dan nog goed om die baterijen opteladen?

Ja, dat is geen probleem, het laden verloopt hoogstens iets trager.

Mvg,

André

Vraagje: zijn er in Nederland ook bedrijven waar je (makita)accuus kunt laten herstellen, zoals hiervoor in België bedoeld?
    Vast bedankt voor het juiste adres.
    vr.gr. Jan Pranger.

Jan,

In groningen zit er één.

http://www.accudokter.nl/

Daar hoor ik goede verhalen over.

Groeten

Jan

Ben er wel eens geweest, en ben er tevreden over.
    Beetje een aparte man, hij liep rond in een witte lapjas. :lol:

Heb daar van een ouder type Festool C12, de accu's eens laten vervangen.
    En een keer bij een ups voor de pc de accu's laten vervangen.
    Was toen goed te spreken over de snelle service en goede prijzen.

De Festool accu's twee stuks, waren voor iets meer dan de helft van één originele weer klaar.
    Dat is ongeveer zo'n 9 jaar geleden.

In de ups zitten twee zware accu's, die ik samen voor 45,- euro heb laten vervangen.
    Dit terwijl de fabrikant er 95,- euro per stuk voor vroeg.
    Ik kon er toen op wachten duurde 15min.

Maar houd er rekening mee dat het openen van de accupack op eigen risico is.

Het pand is wat moeilijk te zien van af de weg, maar hij zit naast een rijwielhandel.

Denk erom dat je ook je lader meeneemt.
    Dan kan hij die ook testen.

Mooi bedankt voor de info. Wat toch handig zo'n forum!
    Zal volgende week eens contact opnemen met hem.
    vr.gr. Jan Pranger.

Waar zit er in Belgie zo iemand die accu's oplapt? Liefst iemand in province antwerpen.

Vroeger had je de Pilleman op Klapdorp in Antwerpen maar die zijn al enige tijd gestopt. Naar verluidt zou de zoon de zaak verder zetten in Kruibeke : http://www.drybattery.be/NL/PAGE_home.awp.
    Ken de zaak niet persoonlijk, toen ik nog in Antwerpen woonde was de Pilleman er nog.
    Groetjes,
    Pascal

Forum Rechten