houten kistje met inlegwerk (fineer)

luc29

Nieuw lid
27 jan 2012
10
0
www.houtenfineer.nl
Beste woodworkers,

Ik heb al het een en ander van hout gemaakt, maar sinds kort ben ik begonnen met fineer. Ik had nog het een en ander aan fineer op de zolder liggen en heb een paar boeken gekocht om het te leren. Na het een en ander te hebben geprobeerd heb ik nu een paar kistjes gemaakt met inlegwerk. Hieronder mijn laatste project. Dit MDF kistje is bekleed met mahonie sapeli fineer. De bovenkant is ingelegd met (ik denk) grenen fineer, waarvan de randjes zijn aangebrand met zand om het schaduw effect van het vlechtwerk te creëren. Het kistje is 2x behandeld met danish oil. De binnenkant van het kistje is bekleed met zwart vilt. Hieronder een paar foto's. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Met vriendelijke Groet

Luc veekens







Attached files
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Hieronder mijn laatste project.
Je gaat er toch niet mee stoppen zeker :D

Ik vind dit kistje heel mooi! Het vlechtwerk met het schaduweffect is zeer goed geslaagd.

btw: mooie website heb je.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Mooi kistje. Het schaduweffect is goed gelukt en geeft iets extra's aan het geheel. Persoonlijk had ik misschien liever wat dunner MDF gebruikt voor het kistje , dit geeft dan een eleganter uiterlijk.

wat heb je al afwerkmiddel gebruikt ?
 

luc29

Nieuw lid
27 jan 2012
10
0
www.houtenfineer.nl
rickkoorman zei:
wat heb je al afwerkmiddel gebruikt ?

Ik ben nog steeds een beetje aan het experimenteren met vorm, materialen en aansluitingen. Ben er eigenlijk nog maar pas mee bezig.

Ik heb het kistje afgewerkt met 2 lagen danish oil. waar werk jij meestal mee?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.