spaanplaat kledingkast

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
Hallo,

Ik wil in een nis een kledingkast gaan maken met 3 schuifdeuren ervoor.
Ik zit te denken aan (vanwege de kosten + het hoeft niet geschilderd te worden) een spaanplaat binnenwerk en deuren van mdf. Het worden 4 verticale panelen met daartussen zo'n 4 legplanken en een boven en onderkant met plint(je). Nou heb je in de spaanplaat kasten altijd van die verbindingen zitten met een schroef en een soort kwart-slag draai bout die de boel strak trekt.

Nu dan de vraag: hoe heten die dingen en waar zou ik die kunnen bestellen/halen?
Alvast bedankt!!!
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik las net ergens dat het een Exenterverbinder genoemd wordt. Wellicht kun je daar op verder zoeken.
 

WR1944

Oud hout
Je kan dit soort van beslag in de meest bouwmarkten kopen. Je hebt dan wel een boor voor potgaten nodig, afhankelijk van de diameter van de verbinder. Als er geen instructies bij zitten zal je even moeten uitvogelen hoe en waar je de gaten moet boren. De voorboordiameter van de pen luistert nogal nauw. Voor extra versteviging is het aan te raden ook deuvels te gebruiken.
Op deze manier heb ik een L-vormige plafondhoge boekenkast gemaakt. Als je nauwkeurig de gaten aanbrengt past het keurig.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Zijn voor weinig te koop bij de opruimhoek van IKEA, dan koop je een zak vol voor € 0,50
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ik heb 2 ikea pax kasten van 750mm breed gekocht, 2360mm hoog, en 600mm diep.

Daar heb ik 4 MDF deuren voorgehangen met een mooie v groefje erin, en kleine radius eraan.

Meubelbeslag via klusonderdelen.nl geregeld, top service, zeker een aanrader, nette prijzen.

IMG_20120125_225219.jpg


Kledingroede
IMG_20120125_225244.jpg


Kast en deuren en grepen:
IMG_20120126_211555.jpg


Gr Stefan
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Hoi Stefan,

Ziet er goed uit die kast.
Slim bedacht om kant en klare kasten te kopen en er zelf een paar deuren voor te maken.
Zo kun het toch je eigen uitstraling geven.
Netjes gemaakt!
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Hoi Stefan,

ik kwam net nog een foto van een ander project van je tegen.
Wat ben je hier aan het maken? :lol:

Gr Bas

Attached files
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Haha, een ballenbak!

Nee daar was ik bezig met een statisch stof onderzoek op plexiglas, uiteindelijk zijn de balie`s echt leuk geworden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.