Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

spaanplaat kledingkast

Hallo,

Ik wil in een nis een kledingkast gaan maken met 3 schuifdeuren ervoor.
    Ik zit te denken aan (vanwege de kosten + het hoeft niet geschilderd te worden) een spaanplaat binnenwerk en deuren van mdf. Het worden 4 verticale panelen met daartussen zo'n 4 legplanken en een boven en onderkant met plint(je). Nou heb je in de spaanplaat kasten altijd van die verbindingen zitten met een schroef en een soort kwart-slag draai bout die de boel strak trekt.

Nu dan de vraag: hoe heten die dingen en waar zou ik die kunnen bestellen/halen?
    Alvast bedankt!!!

Re: spaanplaat kledingkast

Ik las net ergens dat het een Exenterverbinder genoemd wordt. Wellicht kun je daar op verder zoeken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Een van de merknamen hiervoor is Rastex 15/25.
    HIER te bekijken en te bestellen. (In de linkerkolom rastex 15 of rastex 25).

Ed

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Je kan dit soort van beslag in de meest bouwmarkten kopen. Je hebt dan wel een boor voor potgaten nodig, afhankelijk van de diameter van de verbinder. Als er geen instructies bij zitten zal je even moeten uitvogelen hoe en waar je de gaten moet boren. De voorboordiameter van de pen luistert nogal nauw. Voor extra versteviging is het aan te raden ook deuvels te gebruiken.
    Op deze manier heb ik een L-vormige plafondhoge boekenkast gemaakt. Als je nauwkeurig de gaten aanbrengt past het keurig.

Daar kan ik inderdaad wel een en ander mee vinden! Thanks!!

Zijn voor weinig te koop bij de opruimhoek van IKEA, dan koop je een zak vol voor € 0,50

Ik heb 2 ikea pax kasten van 750mm breed gekocht, 2360mm hoog, en 600mm diep.

Daar heb ik 4 MDF deuren voorgehangen met een mooie v groefje erin, en kleine radius eraan.

Meubelbeslag via klusonderdelen.nl geregeld, top service, zeker een aanrader, nette prijzen.

Kledingroede

Kast en deuren en grepen:

Gr Stefan

ziet er netjes uit stephan heb je die kasten zo open bij de ikea gekocht./ is ook een idee paar deuren ervoor en klaar.

inderdaad! Goed idee

Hoi Stefan,

Ziet er goed uit die kast.
    Slim bedacht om kant en klare kasten te kopen en er zelf een paar deuren voor te maken.
    Zo kun het toch je eigen uitstraling geven.
    Netjes gemaakt!

Forum Rechten