oh oh ik lijk wel gek

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik heb een paar dagen geleden een kabinetrasp besteld bij Liogier in Frankrijk. Ze worden daar met de hand gemaakt. Wie gaat er nou een "simpele" rasp kopen van bijna 100 euro.......ik dus. Ik hou de economien in Europa wel draaiende hoor.

Mocht ik hem binnen hebben dan zal ik er iets over schrijven. Verwacht geen koe met gouden hoorns want ik heb nog nagenoeg geen ervaring met die raspen.
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Heb recentelijk wat raspen bij Auriou besteld (ook handgemaakt). Je gaat er geen spijt van krijgen, dat handgemaakt spul is heerlijk om mee te werken.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik zag een tijdje geleden een artikel van Chris Schwarz over die Auriou raspen en hij was er weg van. Toen ik de prijs zag dacht ik...hmm laat maar. Laatst las ik een ander artikel en een ander forum waar Liogier in besproken werd. De eigenaar nam zelf ook deel aan het forum. Na wikken en wegen heb ik het toch maar gedaan. Ik had ook de Auriou kunnen nemen, maar het feit dat een Fransman fatsoenlijk engels typt in een forum leek me de investering waard :)
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Met Auriou kun je ook in het Engels corresponderen (dat was wel handig, want ik had het bestellen niet helemaal / helemaal niet) handig gedaan. Ik heb overigens verder helemaal geen belangen bij hen.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
jaja hij is onderweg vanuit Frankrijk naar mijn huisje. Het heeft even geduurd. Hopelijk red ie het deze week nog.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik ben benieuwd naar de rasp .
of het echt een wereld van verschil is met de rasp uit de bouwmarkt .
gr leroy
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
ironmikie zei:
Wie gaat er nou een "simpele" rasp kopen van bijna 100 euro.......ik dus. Ik hou de economien in Europa wel draaiende hoor.

Mike wie denk jij wel wie je bent :evil: !!!! ......... Ik ben veel gekker !
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
vertel vertel jij hebt iets gevonden wat kleiner is en duurder
gr leroy
 
D

Dulcimer

Guest
Wat krijgen we nou? :eek:
Jullie bestellen rechtstreeks bij Auriou en Liogier? Ik ben ook al 'n tijdje aan 't kijken voor een handgemaakte rasp maar schrik terug voor de prijzen in Nederland en Duitsland. Is rechtstreeks bestellen goedkoper?
Groet,
Frans
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Ironmikie : Nou, ik heb redelijk wat contact met Rendew....hij is echt knettergek :D :D

Ik heb eens wat discount-raspen aangeschaft bij Dick. Dit was al een enorm verschil met de "plaatselijke-bouwmarkt-raspen" die ik gewend was. Echter zou ik graag eens een Auriou proberen.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey mikie
volgens mij zijn ze best voordelig of niet ?
invergelijking met baptist .
gr leroy
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ja en nee :)

Ik heb de Titan versie genomen, dus dan komt er een extra bedrag bij. Vervolgens betaal je ook nog eens BTW en transportkosten (ruim 12 eur). Dus de prijs voor de rasp was 70 euro, maar uiteindelijk moest ik 97 eur afrekenen.

Ik heb thuis uitgelegd (zoals altijd) dat het voor het leven is :) Dus als ik de gemiddelde leeftijd behaal, dan is het omgerekend per dag eigenlijk heel goedkoop.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Wilde ik net de deur uitgaan om te gaan werken, ligt er ineens een pakketje op tafel.... Het bleek de rasp te zijn :) Werk moest dus even wachten want ik kon echt niet weggaan zonder even gevoeld te hebben op een stukje vurenhout wat ie deed. Eerste indruk: joepie. Hij maakt zoals ik had gelezen echt schaafsels ipv alleen maar stof. Gaat behoorlijk snel en laat een goed resultaat achter, wat nog wel moet worden verfijnd.

Ik zal van het weekend wat meer gaan testen en wat foto's maken om dit weer mee te delen aan geintresseerden hier. Nogmaals ik ben verre van ervaren dus mijn mening hoeft niet de waarheid te zijn :)
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
leuk dat hij aangekomen is ik ben benieuwd naar je mening .
groetjes van leroy
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ben ook erg benieuwd naar de raspen. Staan al lang op mijn verlanglijstje, maar de hoge aanschafprijs en het feit dat ik raspen niet zo vaak zal gebruiken, hebben me tot nu toe van de aankoop kunnen weerhouden.
Maar hou lang ik stand hou??? ;)
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik heb de rasp nu een paar keer gebruikt en alhoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal en ervaring heb, kan ik zeggen dat het een heerlijk werkende rasp is. Hij verwijdert het hout vrij gemakkelijk, ligt lekker in de hand :) en is nauwkeurig. Ik gebruik hem nu zelfs om schouders passend te maken en dat werkt ook goed.

Zeker geen miskoop. Binnenkort ga ik daar nog een hele fijne rasp bestellen om alles netjes glad te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.