Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

oh oh ik lijk wel gek

Ik heb een paar dagen geleden een kabinetrasp besteld bij Liogier in Frankrijk. Ze worden daar met de hand gemaakt. Wie gaat er nou een "simpele" rasp kopen van bijna 100 euro.......ik dus. Ik hou de economien in Europa wel draaiende hoor.

Mocht ik hem binnen hebben dan zal ik er iets over schrijven. Verwacht geen koe met gouden hoorns want ik heb nog nagenoeg geen ervaring met die raspen.

Re: oh oh ik lijk wel gek

Heb recentelijk wat raspen bij Auriou besteld (ook handgemaakt). Je gaat er geen spijt van krijgen, dat handgemaakt spul is heerlijk om mee te werken.

Ik zag een tijdje geleden een artikel van Chris Schwarz over die Auriou raspen en hij was er weg van. Toen ik de prijs zag dacht ik...hmm laat maar. Laatst las ik een ander artikel en een ander forum waar Liogier in besproken werd. De eigenaar nam zelf ook deel aan het forum. Na wikken en wegen heb ik het toch maar gedaan. Ik had ook de Auriou kunnen nemen, maar het feit dat een Fransman fatsoenlijk engels typt in een forum leek me de investering waard

Met Auriou kun je ook in het Engels corresponderen (dat was wel handig, want ik had het bestellen niet helemaal / helemaal niet) handig gedaan. Ik heb overigens verder helemaal geen belangen bij hen.

jaja hij is onderweg vanuit Frankrijk naar mijn huisje. Het heeft even geduurd. Hopelijk red ie het deze week nog.

hey hallo
    ik ben benieuwd naar de rasp .
    of het echt een wereld van verschil is met de rasp uit de bouwmarkt .
    gr leroy

Ha ik ook Leroy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ironmikie
    Wie gaat er nou een "simpele" rasp kopen van bijna 100 euro.......ik dus. Ik hou de economien in Europa wel draaiende hoor.
    Mike wie denk jij wel wie je bent :evil: !!!! ......... Ik ben veel gekker !

vertel vertel jij hebt iets gevonden wat kleiner is en duurder
    gr leroy

Wat krijgen we nou?
    Jullie bestellen rechtstreeks bij Auriou en Liogier? Ik ben ook al 'n tijdje aan 't kijken voor een handgemaakte rasp maar schrik terug voor de prijzen in Nederland en Duitsland. Is rechtstreeks bestellen goedkoper?
    Groet,
    Frans

Forum Rechten