Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: één geheel

één geheel

Hallo mede forummers,

effe klagen ;-) nee hoor, wil gewoon even iets kwijt. helaas is het moeilijk om aan goed draaihout te komen.
    meestal is het hout wat ik gebruik geplakt, en dat zie je met draaien. een mooi effect vind ik dit niet altijd. al die randen.
    heeft iemand een tip waaar ik op moet letten om dat te beperken? of misschien anders moet draaiien?

heet mooiste vind ik stukken uit één geheel, waarin het hout mooi tot zijn recht komt. maar o zo moeilijk te verkrijgen, hier in de buurt.
    misschien heeft iemand tips om aan zulk hout te komen. helaas is hier alles netjes bijgehouden, lage struikjes, weinig bomen.

ik hoor het wel (een noodkreet van mij) grapje

Re: één geheel

Ik haal mijn draaihout van Marktplaats natte stronken 20 euro kofferbak vol.

hoi mootje,

ik zie dat je in zuid holland woont, en ik ook. misschien weet ik een paar adresjes voor je maar dan zou ik graag weten waar je precies woont. ik ken namelijk wel een paar adresjes voor hout (ik neem aan dat je nat hout ook goed wint) evt. kan je wat hout hebben als ik een keer een boom omzaag

Ik zoek ook wel wat adresjes nat hout geen probleem.

In veel gemeenten worden de kapvergunningen in het plaatselijke suffertje gepubliceerd. Mijn ervaring is dat als je de eigenaren van de te kappen bomen op een nette manier benaderd dat dit een goede bron van hout kan zijn. Veelal weten ze er geen raad mee en geven het veelal gratis weg.

je kan ook hout krijgen van gemeentes en hoveniers, en van de groenstort. benader gewoon iemand die er werkt en leg uit dat je het kan gebruiken voor je hobby en dan krijg je vaak wat mee. ook kun je complete stammen kopen van haardhoutboeren maar dan kost het je wel een paar tientjes. maar dat valt meestal ook al mee had laatst een stam van 3 meter en 45 cm diameter voor €20.

wel raad ik aan om een goede kettingzaag te kopen, onmisbaar bij het verwerken van nat hout.

Kreeg net een mailtje of ik hier nog interesse in heb.

Attached files

heeft iemand nog een paar adresjes in de buurt van maastricht waar je leuke stukken hout kan krijgen?
    mag ook nog nat zijn

Zo Ron,
    Ik wist dat jij met een grotere draaibank bezig bent. MaarIs dit niet een beetje TE ?

HG Hugo

Hoi Hugo,
    Denk de meeste wel passen

Forum Rechten