Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 105

15' Ski Tow Runabout by Geertjun

Na wat inspiratie opgedaan op dit forum, heb ik besloten om een boot te gaan bouwen, en wel dezelfde die bas r aan het bouwen is.
    Het gaat mij nu vooral om het bouwen zelf, hoewel ik wel graag in de vakantie achter een boot hang op een paar latten!

Maargoed jullie willen toch foto's zien...

Wordt vervolgd...

Attached files

Re: 15' Ski Tow Runabout by Geertjun

Nou, het gaat vlot in de scheepsbouw Het ene nieuwbouwproject na het andere. Het is een uitdagende klus waar je veel plezier, maar soms ook wat hoofdpijn van gaat krijgen.

De Fundering, oftewel de bouwstoel, ziet er alvast heel degelijk uit. Of zoals men weleens pleegt te zeggen, "een goede voorbereiding is het halve werk" Dat komt wel goed dus.

Succes met de bouw,

André

Geertjun Ik wens je succes met de bouw,je hebt er een kleine nette ruimte voor, en
    goed gereedschap zie ik.
    Gr.placebo

Bedankt voor jullie reacties! 8-)

Inmiddels alle onderdelen op 25mm Triplex getekend, en en begin gemaakt met het uitzagen en monteren van de delen. Alles wordt dmv een decopeerzaag uitgezaagd, en met een blokschaaf netjes tot aan de lijn geschaafd.
    Alles is aan elkaar gelijmt met bruislijm en gefixed met rvs schroeven.
    De ruimte die ik tot beschikking heb is heel minimaal, maar ik kan er helaas niet meer van maken! het is in ieder geval wel een leuke uitdaging..

tot snel...

Attached files

Nou Geert, daar zit zo te zien een prima tempo in net als bij je grote inspirator...

Ik zie komende zomer de aankondiging voor de woorworking waterski trials wel tegemoet... man tegen man ... boot tegen boot...

Gaat dat een beetje multiplex op maat schaven?

@scheppie: ja mits je vlijmscherp gereedschap hebt gaat het net zo makkelijk als massief hout.. alleen wordt het staal van de schaaf of beitel wel sneller stomp.

Inmiddels al weer wat vorderingen gemaakt, gaat best lekker zo..

Wordt vervolgd.

Attached files

Mooi Werk, Geert,

Haal bas eens in haha

Wat leuk Geert, nog een botenbouwer er bij! Heel veel succes, maarre hoe hou jij je werkplaats zo superschoon.

jaap

Heel veel succes met het bouwen van je boot. Tot nu toe ziet het er allemaal erg goed uit. Ik wens je heel veel sterkte en plezier toe.

Wat mij opvalt is dat de wat ervaren botenbouwers vooral woorden als hoofdpijn en sterkte gebruiken :lol: .

Maar ik moet zeggen, de topics hier werken inspirerend. Ooit komt er hier ook iets wat kan varen .

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Forum Rechten