15' Ski Tow Runabout by Geertjun

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Beste Geertjun,

ik heb met bewondering alle posts nog maar weer eens doorgelezen. Kan niet anders dan alleen maar bewondering tonen!! Wat een fantastische boot gaat dit worden! Echt een post voor de eregalerij....

Ben ook erg benieuwd naar de huidige stand van zaken en of de boot zijn/haar officiële doping al gehad heeft!

Gr. G.A.V.
 

K-Wood

Actieve deelnemer
1 sep 2013
68
0
Hotton
Hier kan ik alleen maar respect voor hebben, ziet er heel strak uit allemaal! Net als alle andere ben ik ook benieuwd naar het eindresultaat.

Ik kan alleen maar hopen dat ik ooit het vakmanschap zal bezitten om dit te kunnen!
 

Starr

Nieuw lid
11 jul 2018
2
0
Idd prachtig, leest als een jongensboek. Wat jammer dat het laatste hoofdstuk nog moet worden geschreven, ik ben erg nieuwsgierig hoe dit afloopt!
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ik denk dat het eerste krasje aan de boot erg pijn gaat doen geertjun!!

gr.placebo

 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Ik durf bijna niet meer te reageren! :giggle:

Of zal ik me eerst opnieuw moeten voorstellen?


Dat er in ruim 10 jaar tijd heel wat kan gebeuren hoef ik de meesten van jullie niet uit te leggen, Ik ben in die tijd een lieve vrouw, huis, 2 fantastische kinderen rijker geworden, maar toch ook mijn hobby voor een groot gedeelte uit het oog verloren.

Vlak nadat ik de laatste post ergens hierboven heb geplaatst heb ik een overkapping gebouwd om de boot te stallen en tot voor kort niet meer aangeraakt!

Uiteraard liet het mij nooit los om mijn project uiteindelijk af te gaan maken, ik kan jullie melden dat ik een hele mooie nieuwe bedrijfshal daarvoor heb gevonden, ik heb nog wel flink wat voorbereiding te gaan om de boot hier helemaal in te kunnen gaan afronden.

hieronder stond de boot jaren uit het zicht van iedereen
boot1.jpeg

zo kwam hij onder het zeil vandaan, het bouwzeil is in die jaren 1x vervangen omdat het verstikt was door weersinvloeden
boot3.jpeg


Hierbij het nieuwe onderkomen voor de boot, tevens mijn nieuwe hobby werkplaats
nieuwe hal.jpeg

Ook heb ik de banden van de trailer laten vervangen voor nieuwe, niet omdat ze versleten waren maar omdat ze ruim 10 jaar stil hebben gestaan

boot2.jpeg


ik hoop jullie de komende tijd een beetje op de hoogte te houden van de vorderingen!
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Ziet er heel netjes uit voor dat het zolang onder zeil gelegen heeft. Heb je nog schade opgelopen door dat het zolang onder zeil gestaan heeft?

Leuk om nog een glen _l project te zien. Ik ga het zeker volgen.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Vandaag de boot van de stalling naar m'n nieuwe klushal gebracht, en eens rustig de opgelopen schade door de jaren heen bekeken.

Eigenlijk gaat het alleen mis bij de biesjes (essen) dat laat los, precies daar dat de epoxy/laklaag open scheurt. Aan de mahonie 4mm jachtbouwmultiplex van Arnhemse Fijnhouthandel is niets veranderd! Is met recht een verstandige keuze geweest!

Inmiddels is de boot gedraaid met behulp van een lier aan het plafond.

Hierbij nog enkele foto's!
20240109_201252.jpg

20240113_104020.jpg

20240113_110740.jpg

20240113_110747.jpg

20240113_115948.jpg

20240113_120014.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie, Lars. en Rmkat

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Hallo Geertjun,

Leuk om je hier in dit topic terug te zien, ik had al contact met je gehad via een pm toen ik je weer op het forum zag. Maar om je hier weer terug te zien is geweldig en dat je na al die jaren dit weer oppakt zodat wij het kunnen volgen tot de tewaterlating. Jammer maar ik denk wel dat het normaal is dat de boot toch enigszins beschadigd is vanwege de weersomstandigheden en het zeil.

Succes met het vervolg en ik denk dat er straks weer vele volgers zullen zijn. (y)
Mvg, Ger. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Geertjun

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Toch weer een kleine update..
Niet echt met de boot aan de slag geweest, maar wél met de voorbereidingen, tenslotte is een goede start wel zo fijn, mijn nieuwe hal even voorzien van een voorzetwand en alles iets van een vaste plek te geven.

Een paar steunen gemaakt van vuren voor m'n voorraad hout, zodat het niet overal rondslingerd, op zo'n hoogte gehangen dat ik mijn hoofd er niet aan stoot :)

Ook staat er nog een lintzaag op mijn boodschappen lijstje, die zal ik nodig hebben bij het herzagen van het hout.

Verder gelukkig geen werkdruk en een vaste klusavond in de week voor mijn hobby.
20240208_195144.jpg20240208_203412.jpg20240208_210656.jpg
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Eerst de zelfslijpende antifouling eraf halen (wat een rotzooi is dat zeg), dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan overigens..20240309_064100.jpg

Eerste laag wegkrabben in smalle banen per keer gaat best goed!

De rest nat wegschuren met (veel) schuurpapier K80
20240309_072707.jpg
IMG-20240309-WA0009.jpeg

Komende tijd alles vlaktrekken met zelf te maken epoxy plamuur en nog veel meer schuren
 
  • Leuk
Waarderingen: Rmkat en ope1967

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.