De werkplaats en het eerste werkstuk

dankra

Nieuw lid
8 jul 2011
13
0
Hallo mensen,

Zoals beloofd nu een tweetal foto's van mijn werkplaats en mijn eerste werkstuk. Op de onderstaande foto zie je mijn werkplaats. Het is klein maar voor een eerste werk plaats in mijn eerste eigen huis vind ik het niet verkeerd. Bovendien ben ik ook pas een jaar wat meer bezig met houtbewerking als hobby. En als je op de foto goed kijkt zie je aan de rechterkant mijn eerste werkstukje. Hier nog een wat betere foto. Ik ben er nog niet helemaal tevreden ik heb gemerkt dat ik nog een stuk nauwkeuriger moet gaan werken. Zeker als ik de kantoor ruimte in mijn huis heb opgeknapt en ik kan gaan bedenken hoe ik het bureau en de kast ruimte wil hebben om het vervolgens zelf te gaan maken. Nou ik hou jullie tegen die tijd nog wel op de hoogte van mijn ontwerpen en voortgang.

Attached files
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Dat ziet er netjes uit, niets mis mee wmb. En ik denk dat dit werkplaats is die kleiner dan de mijne ;)
 

dankra

Nieuw lid
8 jul 2011
13
0
Ja ik ben al lang blij dat ik een plekje heb kunnen creeren :) Heb jij ook foto's van jou werkplaats op het forum staan?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ziet er inderdaad compact uit maar dat hoeft zeker geen nadeel te zijn. Ik heb je werkstuk niet kunnen ontdekken....

Veel plezier met je mooie hobby
 

dankra

Nieuw lid
8 jul 2011
13
0
Mijn werkstuk is in de foto al in gebruik. Het is namelijk de kast waar al het gereedschap in ligt.
 

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
dankra zei:
Mijn werkstuk is in de foto al in gebruik. Het is namelijk de kast waar al het gereedschap in ligt.

Wat voor materiaal heb je gebruikt voor de legplanken? Ik heb van die kant en klare kasten van de Gamma maar de spaanplaat legplanken waren in een jaar volledig beschimmeld!
 

dankra

Nieuw lid
8 jul 2011
13
0
doener zei:
Wat voor materiaal heb je gebruikt voor de legplanken? Ik heb van die kant en klare kasten van de Gamma maar de spaanplaat legplanken waren in een jaar volledig beschimmeld!

Ik heb hardhout multiplex van de praxis en dat heb ik weer behandeld met een laagje Osmo Hardwax. Maar ik denk dat het ook belangrijk is hoe de omstandigheden zijn op de plek waar die kast staat. Als het een vochtige ruimte is heb je er veel sneller schimmel in. Ik heb deze werkplaats in het huis staan in de kelder maar het is wel een ruimte die droog is. Ik hoop dat ik met deze maatregelen de kast zullen beschermen tegen schimmels.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.