Inspirerend bezoek .....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hallo forummers,

Zoals jullie weten rijd ik nog al eens rond op zoek naar hout en houtbewerkers. Zo ontmoette ik Frederik ook. Erg vriendelijke man die erg bijzondere dingen maakt uit hout. Afgelopen week ben ik op bezoek gegaan om zijn atelier te bekijken. Ik schat dat er hooguit 500 meter hemelsbreed tussen mijn huis en zijn atelier zit......apart he.....Qua reistijd viel het dus enorm mee.....hahaha...





Zeer bijzonder kistje.....geen enkele hoek en zijde is hetzelfde......


Mooi......erg mooi.....


Zeer divers werk...

Dit alles is maar een fractie van het werk dat er staat. Mocht je ooit in de buurt zijn dan is een bezoekje echt aan te raden. Zijn blik op houtbewerken is erg bijzonder en ik leer in elke gesprek met frederik weer een stukje bij.

http://www.beeldendkunstenaar.com/index/

Veel kijkplezier om zijn site.

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Inderdaad Rick inspirerende vormen. Ik zie er een paar die ook voorkomen in mijn project "vormgeving vanuit de discus", waar ik momenteel mee bezig ben en wil documenteren voor een artikel over houtdraaien.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat geweldig leuk en zeker inspirerend om te zien hoe jouw "buurman" tegen vormgeven aankijkt. Ik zou wel graag wat meer van zijn werk willen zien en iets weten van het "waarom",

Ik zie Jan nog wel een heel boek schrijven over houtdraaien en vormgeving!!

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Jaap : Mocht je weer in het land zijn dan gaan we wel eens op bezoek bij deze man...dat boek van Jan zie ik ook nog wel gebeuren!!!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Heee dat kistje ziet eruit als een flinke uitdaging. Gaan we eens een keer met een stukje hout bekijken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.