kromtrekken mdf keuken deurtjes bekleed met hpl (formica).

leo

Nieuw lid
4 mrt 2008
11
0
Ben aan mijn tweede keuken bezig deurtjes gezaagd uit 18mm mdf en toen tweezijdig
Beplakt met hpl.
De buitenkant met hoogglans wit van duropal en de binnenkant met zijdeglans wit hpl van abet.
Beide soorten hpl 0,8mm dik.
De randen ben ik aan het afwerken met 2mm dik abs kantenband.
Nu zag ik met het frezen van de kanten dat de deurtjes iets krom zijn getrokken, iets wat ik met de eerste keuken niet had. begrijp niet waarom dit nu is gebeurt, heeft iemand een idee?.
Mvg Leo.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Al heb ik niet veel met MDF, toch even een reactie;
Als je beide kanten met dezelfde hoeveelheid lijm en hpl hebt beplakt, dan zou het krimpgedrag van de hpl platen kunnen verschillen. Je noemt twee verschillende merken die waarschijnlijk niet het zelfde gedrag vertonen. Toch zou dit niet erg veel verschil mogen maken, zodanig dat een plaat mdf van 18 mm kromtrekt.
 

Jules Bosma

Actieve deelnemer
23 jan 2009
52
1
www.cncwerk.nl
Wat voor lijm heb je gebruikt. Als het lijm is met water als oplosmiddel is het normaal en zal het weer wegtrekken. Kromtrekken wordt veroorzaakt doordat de ene zijde vochtiger is dan de andere zijde.
Na verloop van tijd zal dit waarschijnlijkk wegtrekken, is normaal.
Groet,
Jules
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.