Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

hout draaibank kopen

beste forumers..

ik ben zelf druk op het internet aan het rondkijken voor een mooie hout-draaibank.

mijn vraag is of jullie nog een mooie draaibank hebben gezien. ik wil graag een draaibank met een losse kop, en dus niet 2 centres maar je ze in moet zetten. met een losse kop kun je namenlijk ook hulpstukken maken zodat je je spullen makenlijker in kan klemmen

alvast bedankt,

VG, stephan

Re: hout draaibank kopen

Eerlijk gezegd, op marktplaats vind je vooral ouwe meuk. Toevallig zat ik er vandaag weer even rond te neuzen, en kwam ik tussen de recente posts 2 Emco's DB5 tegen, waarvan 1 wel erg aan de (vraag)prijs was. De DB5 is niet echt een topbank, maar duidelijk wel een paar slagen beter dan de Ferms en Kinzos, en ook de LMSen en Huvema's en Harwi's, en eigenbouwers, die je voornamelijk tegenkomt. Er staan af en toe ook echt professionele banken op, maar dat zijn grote en lompe dingen die meestal een aardig bedrag op moeten brengen.

Een nieuw lid van dit forum heeft onlangs ook via marktplaats een DB5 op de kop getikt, voor een schappelijke prijs, en is daar voor zover ik weet erg blij mee. Een van de grotere nadelen van deze bank is dat hij geen morseconus in de vaste kop (aandrijfkant) heeft. Gelukkig heeft 'ie dat dan wel in de pinole.

Maar over het algemeen ben ik van mening dat je beter een niet al te dure nieuwe bank kunt kopen om eea uit te proberen, en dan eventueel later naar een echt goede bank over te stappen - volgens mij zijn er meer draaiers hier die zo begonnen zijn (vaak op een HBM 450 of aanverwant apparaat).

@henkverhaar

ik heb zelf al wel eens hout gedraaid om mijn school (ik doe technische opleiding). ik vond het erg leuk, en het begint aardig goed te gaan, nu wil ik dus een draaibank aanschaffen

ik ga kwa prijs ongeveer tot €300,--

bedankt voor je reacktie

VG, stephan (schrijver van dit onderwerp)

Misschien is dit iets voor je (zie ook Henks post)?

http://www.buitelaar.nl/comasy/template ... uctid=5182

Ik ben zelf geen houtdraaier, maar ik weet dat de ervaringen van anderen met dit apparaat vrij goed zijn.

m.v.g. Peter (schrijver van dit antwoord)

@peterderooij

wauw, bedankt, dit is een erg mooi bankje!!!!

weet jij toevallig hoe lang de balken/stokken maximaal kunnen zijn

(omdat ze anders niet in de draaibank passen snap je?)

ik zit ook nog steeds te kijken voor een andere draaibank
    gisteren een mooie gezien volgens mij ook een emco
    de verkoper had ook nog een lutz jumbo zaag te koop staan die er goed uit zaag
    meteen even gevraagd wat beide machines kostte
    antwoord was 300 euro
    probleem was dat ze vanmorgen al verkocht waren(shit)

@peterderooij

laat maar, ik zag het net zelf al,

maar toch bedankt,

dit is echt perfect, dan ga ik deze nemen

hardstikke bedankt!!!

VG, stephan (de schrijver)

Ik heb de vario van HBM (wel handige optie hoor). Net een verlengstuk erbij gekocht.

http://www.buitelaar.nl/comasy/templ...productid=2901

http://www.buitelaar.nl/comasy/templ...productid=5040

@ nyckle

wauw, deze is nog mooier!!!

en dat verlengstuk is ook cool.

@ nyckle

maar mijn vraag is nog steeds, wat voor soort kop het nou is, ik wil het liefste iets hebben, maar ik heb vast in kan KLEMMEN

VG, stephan

Forum Rechten