Stihl MS 362

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Ik heb zelf met die snel sluit doppen van stihl altijd ruzie... Op de een of andere manier heb ik elke dag wel eens een keer dat ik die dop er niet goed op krijg... Hebben bij ons op het werk een 261 en 441, daar altijd problemen mee. Met de 880, die heeft een gewone sluitdop, nooit problemen mee.
Thuis met mijn husqvarnas ook nooit problemen...
Hoe bevalt de 362 tot zover, is die al goed ingelopen? Ben je nog min of pluspunten tegengekomen...
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
roeliepoelie zei:
Ik heb zelf met die snel sluit doppen van stihl altijd ruzie... Op de een of andere manier heb ik elke dag wel eens een keer dat ik die dop er niet goed op krijg... Hebben bij ons op het werk een 261 en 441, daar altijd problemen mee. Met de 880, die heeft een gewone sluitdop, nooit problemen mee.
Thuis met mijn husqvarnas ook nooit problemen...
Hoe bevalt de 362 tot zover, is die al goed ingelopen? Ben je nog min of pluspunten tegengekomen...
Ja, het is een mooi systeem maar misschien een beetje te mooi voor het ruwe werk (vind het overigens spijtig dat ze geen robuuster alternatief hebben). Een oude dop ging even vlot open en een schroevendraaier (die je niet altijd nodig hebt), heb je toch opzak voor de ketting op te spannen.

De 362 bevalt me zeer goed. Heb er ongeveer 30-35 m³ mee gezaagd tot op heden. Een minpuntje voor mij persoonlijk is dat de bedekkende plastiek (oranje kapje) bovenop de zaag uit 1 geheel bestaat dat je met 3 schroeven moet vastklikken. Bij de oudere zagen kon je snel de luchtfilter even zuiver vegen terwijl je nu eerst het kapje moet demonteren en vervolgens moet terugplaatsen (ook schroevendraaier nodig) en dat gaat niet echt altijd even vlot. Je moet de rem opzetten en de zaag op de aan-stand zetten en dan wat friemelen. Maar dit is bij alle nieuwe zagen zo. Filter gaat ook wel behoorlijk lang mee (kan na een dag zagen zuiver maken). Maar vind het toch een minpuntje, vooral door het nodige gefriemel, net zoals de tankdoppen minder praktisch dan mooi.
Voor de rest zou ik geen minpunt kunnen opnoemen. De tillingen zijn beperkt. Als de zaag goed afgesteld is, reageert de gas zeer goed, en draait mooi op alle toeren. Kracht genoeg en toch zeer hanteerbaar. Overigens behoorlijk zuinig. Ook gebruik ik het decompressieventiel nooit, start vlot zonder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.