Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Re: 2e leven voor houten speedbootje (DDR)

Zoals het bootje overkomt op die omgekeerde foto van de boeg ziet het er erg stoer uit. Ik vind het altijd een mooi gezicht om te zien hoe je uit twee-dimensioneel materiaal (planken en platen) zo'n mooie vloeiende vorm kan maken. Een boot als dit verdient het om in haar oude glorie te worden hersteld.

Hoi,

Leuk dat het gewaardeerd word, het is wederzijds.
    Inderdaad een low budget bootje.
    De bodem van hechthout, en de rest van masief, (ook de donkerhouten plank is ook masief)
    Zoals ik eerder schreef, originaliteit is voor mij geen prio.(shoot me?)
    Het zal ooit misschien waarde krijgen, maar het wartburg dashboard vind ik echt niet om aan te zien bij een houten bootje.(is trouwens weggeroest)
    Ik vind het inderdaad een leuk ding, anders stopte ik er geen moeite in.
    Kaal maken was wel een hels karwei.
    Ik wil het bootje dus transparant afwerken, (ik heb wel een oplossing voor de witte filler tussen de latten)
    En het lijkt me ontzettend leuk om er een mooi dekje op te maken en en de skai interieurplaten te vervangen voor houten delen, de rood/zwart skai banken met muisennest voor een mooier product etc etc.
    Zie het maar als een voorbereiding op iets mooiers? (zie de 2 waanzinnig mooie Boesh 510/560 op dit forum??)
    Samengevat, het moet dus een bijzonder bootje worden, gewoon voor de leut.

en Off topic: Het motortje zit muurvast.
    Maar ik heb er een losse (schijnbaar gehoond) blok met cilinders en krukas bij om er weer een goed van te maken.
    Dat is iets waar mijn roots liggen overigens, dus dat komt goed.
    Ik heb een adresje voor de onderdelen (http://www.ldm-tuning.de/en/wartburg_35 ... rts/engine) en kost niet zo veel.
    Ik wilde eigenlijk een aygo motortje monteren (voldoende koppel/pk's en een leuk geluid) maar hoe meer ik naar de 353 kijk hoe leuker ik het vind.
    Supersimpel, en relatief krachtig. net een brommer, maal 3.

grtn
    Rob.

Attached files

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door panthertju
    originaliteit is voor mij geen prio.(shoot me?)
    Het is een cliché maar het is jouw boot, dus moet je doen wat jij leuk vindt.
    Mogelijk heb je al gezocht, kijk anders eens op YouTube.
    Staat er bijvoorbeeld eentje op en is compleet verbouwd inclusief een "Flathead V8"

Persoonlijk zou ik wel voor originaliteit gaan maar nogmaals, prachtig toch, ieder zijn ding.

Jan

Tja,

te koud om wat aan het bootje te doen nu. (maar schaatsen is ook een erg leuke bezigheid)
    Heb wel alle metalen verstevigingen van de spandjes gehaald en ook de stalen motorsteunen e.d.
    Maar dus ook genoeg tijd om eindelijk een beslissing te nemen.
    Ben best wel eigenwijs dus binnenkant word toch ademend afgewerkt.
    Buitenzijde op kleur brengen en dan 2 lagen glasweefsel met epoxy.

Zal nog wel even duren voordat er weer gehobbied kan worden.
    Epoxy kun je wel verwerken bij temperatuur onder 10 graden maar mijn ervaring met dat spul leert me dat er dan tijdens het langzame uitharden toch wat vocht intrekt (hygroscopisch tijdens uitharding).
    daardoor word het minder hard en blijft erg lang tacky.

grtjes

Attached files

droog

Nou, intussen is de epoxy droog.... (:-))
    Een paar jaar niet niets aan gedaan (Ik was een Oldtimer schuurvondst tegen het lijf gelopen, die is nu weer rijdend gekeurd dus..)
    Komend seizoen het dek en interieur van het bootje maken/herstellen.
    Nog steeds enthousiast over het projectje.
    O,ja het is nog steeds een eiken bootje (met okume) maar is met waterbeits rood/donker gemaakt om een wat interessanter uiterlijk te krijgen.

Oldtimer autootje heeft gelukkig een trekhaak:-)
    DSC05715.jpg

en off topic:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door panthertje; 31-01-16 om 21:14.

Bijna klaar...
    Nieuwe Mahonie dekplaat gemonteerd (gehele dek)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

't duurde even (2012-2018...), maar dan heb je ook wat! Beeldschoon geworden, chapeau!
    Laatst gewijzigd door bri; 24-11-18 om 12:55.
    Hout Moet...

Ziet er top uit.
    nu huis te koop en op naar een grotere garage?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Verdomd mooi bootje, om jaloers op te zijn, je hebt hem heel mooi gerestaureerd.

Groet Pel.

Het bootje heeft een mooi achterwerk, doet mij denken aan die amerikaanse oldtimers.

En wat voor oldtimer trekt dit bootje?

groet Michael

Forum Rechten